• يکشنبه ٩ آذر ١٣٩٩-١٣:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٤٦
صدراعظم نوری مطرح کرد:

«کلیماتون» فرصتی برای تحول‌آفرینی در کاهش گازهای گلخانه‌ای و حذف کربن از چهره پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن استقبال از برگزاری رویداد کلیماتون 2020، تغییرات اقلیمی را از موضوعات چالش‌برانگیز امروز همه کشورهای دنیا دانست و گفت: این رخداد محیط‌زیستی فرصتی برای پاسخ به بسیاری از معضلات زیست‌محیطی با کمک از خرد جمعی است.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار؛ «زهرا صدراعظم نوری» با اشاره به اینکه امروز یکی از معضلات کلان‌شهرها استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی است که باید هرچه سریع‌تر برای آن راهکاری اندیشیده شود، تصریح کرد: متأسفانه مصرف کربن در شهرها تنها یک منطقه را آلوده نمی‌کند و شهرها به شکل زنجیروار یکدیگر را دچار چالش زیست‌محیطی می‌کنند. موضوع مهمی که می‌بایست به آن پرداخته‌شده تا با تلاش همه شهرها مصرف کمتر کربن حاصل شود.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف کربن بی‌شک شرایط بهتری برای زیست شهری و ساکنان کره زمین فراهم می‌کند، ادامه داد: روندی که امروز اتفاق افتاده مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی و تولید بیش‌ازاندازه کربن است که سبب شده ظرفیت گرمایش زمین کاهش چشمگیری داشته و اتفاقات ناشی از این معضل وضعیت آب‌وهوای جهان را به‌طور کامل تحت تأثیر قرار دهد که بی‌شک تغییرات اقلیم در کل کره زمین یکی از دستاوردهای همین مسئله است.

این عضو شورای پنجم شهر تهران سیل، طوفان، سونامی، گرمایش بیش‌ازحد کره زمین، آب شدن یخ‌های قطبی و بالا آمد سطح آب دریاها و خرابی‌های ناشی از این مشکلات زیست‌محیطی را ناشی از آثار سوء تغییرات اقلیم در سراسر دنیا دانست و افزود: متأسفانه وضع امروز کره زمین و حال بد کره زمین حاصل رشته اقدامات مخرب و افسارگسیخته بشر در سراسر دنیاست که با رشد تکنولوژی محیط‌زیست اطراف خود را به خطر انداخته است.

وی برگزاری رویداد کلیماتون در سطح بین‌المللی را اقدام خوب، جدی و برنامه‌ریزی‌شده برای مقابله مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی عنوان کرد و گفت: بی‌شک با سرعت کنونی تخریب محیط‌زیست در دنیا آینده سختی پیش روی مردم و شهروندان خواهد بود. اما برگزاری رویدادهایی از جنس کلیماتون می‌تواند از ایده‌ها و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جوامع برای رفع مشکلات یکدیگر و الگوسازی‌های اثرگذار استفاده شود.

وی ادامه داد: ملت‌ها در رویداد کلیماتون می‌توانند با همفکری، بهره از خرد جمعی، مشارکت و همفکری آحاد مردمی گام‌های اثرگذاری در جهت بهبود وضعیت محیط‌زیست بردارند و این گردهمایی محیط‌زیستی بی‌شک منجر به اتفاقات جدیدی خواهد شد.

صدراعظم نوری با یادآوری اینکه کلیماتون یک رخداد خوب جهانی است که از سال 2015 آغاز به کار کرده و تاکنون توانسته شهرها و شهروندان را در ماه اکتبر با یکدیگر متحد سازد خاطرنشان کرد: همبستگی و گرد آمدن مردم جهان در یک‌زمان مشخص برای چاره‌اندیشی در خصوص معضلات زیست‌محیطی در سراسر جهان این رویداد را تبدیل به فرصتی برای تعامل بیشتر و بهتر کرده تا در بعد کلان‌شهرها و کشورها بتوانند برای حال و احوال کره زمین راه‌حل‌های مناسبی بیندیشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن حمایت از شهرداری تهران و به‌ویژه اداره کل محیط‌زیست برای برگزاری کلیماتون 2020 که با همکاری و مشارکتا ن جی اوها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امید است کلیماتون 2020 ضمن تداوم در برگزاری در سال‌های آینده، فرصتی برای تحول‌آفرینی و الهام بخشی شهر تهران در کاهش گازهای گلخانه‌ای، حذف کربن از چهره پایتخت و سایر اقدامات مفید زیست‌محیطی باشد تا شاهد افزایش تاب‌آوری شهر تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: