• يکشنبه ٩ آذر ١٣٩٩-١١:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٣٨
در صحن شورا به تصویب رسید:

نامگذاری خیابانی بنام شهید دکتر محسن فخری زاده

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ارائه طرح دو فوریتی خیابان صنایع منطقه یک جنب وزارت دفاع را به نام شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و صنایع دفاعی کشورمان نامگذاری کردند.

به گزارش معاونت  ارتباطتات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست پنجاه و یکمین جلسه شورا طرح دوفوریتی کمیسیون نامگذاری شورای شهر برای نامگذاری خیابانی بنام شهید دکتر محسن فخری زاده ارائه شد.

در همین ارتباط محمد جواد حق شناس ریس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: ترور و جنایت غیرقابل گذشت و غیر قابل تحملی که این روزها مردم ایران شاهد آن بودند سبب شد  یکی از دانشمندان و مدیران ارزشمند حوزه دفاع مقدس با عملیات ناجوانمردانه به شهادت برسد ، لذا این ضایعه دردناک را  به پیشگاه ملت ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض میکنم.

حق شناس ادامه داد: در راستای تکلیف کمیسیون نامگذاری شورای شهر و در راستای نام گذاری خیابانها به نام شهیدان بزرگوار، که یکی از اصول حاکم بر رفتار شورای شهر پنجم بوده است و نیز به گواهی آمار که نشان می دهد در حوزه نامها کمیسیون نامگذاری بیش از۴۰درصد از نامگذاری ها را به شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای حرم و شهدای ترور اختصاص داشته است، طرح دوفوریتی به امضای ۱۵ از نفر حاضرین در صحن مبنی بر نام گذاری یک خیابان به نام شهید دکتر فخری زاده ارایه می شود.

وی گفت: بر این اساس تغییر نام خیابان" صنایع" واقع در منطقه یک شهرداری تهران حدفاصل بزرگراه شهید صیاد شیرازی و شهید لنگری است برای این منظور پیشنهاد می شود.

وی ادامه داد: دو فوریت این نام گذاری برای همه روشن است  و نشان از اهمیت واکنش مردم و شهروندان و نمایندگان مردم به این ماجرا است.

رییس کمیسیون نام گذاری شورا گفت: دلیل اهمیت آن و فوریت آن حوزه اختیاراتی است که شورای شهر داشته و پاسخ سریع به این مسئله و ادای حق نمایندگی مردم و مطالبه شهروندان و کسانی که این اقدام ننگین را محکوم کرده اند .

رییس کمسیون نامگذاری تاکید کرد :به لحاظ کارشناسی نیز این خیابان در جوار وزارت دفاع واقع شده، محلی که بیش از دو دهه محل کار این بزرگوار بوده است. از طرفی نام صنایع یک نام تکراری در منطقه 3 و منطقه یک بوده و لذا این نام گذاری با بررسی های کارشناسی انجام شده است. خیابان صنایع خیابانی است که خیابان شهید صیاد شیرازی و خیابان شهید لنگری را به هم وصل میکند.

251-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: