• جمعه ٧ آذر ١٣٩٩-١٦:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٢٤
افشین حبیب زاده در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما:

پیمانکاران باید به موقع حقوق کارگران را پرداخت کنند

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران، حریم بان و شهربان‌ها بزرگترین مشکل است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افشین حبیب زاده رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سطح شهر توسط کارگران پیمانکاری‌ها انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن‌ها حداقل بگیر هستند و حقوقشان چیزی حدود ۲ میلیون تومان است.

وی گفت: آن‌ها با این حقوق باید هم اجاره بدهند و هم باید هزینه‌های زندگی را تامین کنند. اگر قرار باشد حداقل مبلغی که دریافت می‌کنند هم با تاخیر بگیرند اصلا قابل پذیرش نیست.

حبیب زاده افزود: متاسفانه اخباری دریافت کرده ایم که برخی پیمانکاری‌ها در موعد مقرر دستمزد کارگران را نمی‌دهند. این موضوع بسیار مهم است و پیمانکاران باید حتما این حداقل حقوق و دستمزد را سر موعد مقرر به کارگران پرداخت کنند.

وی درباره برون سپاری حریم بان و شهربان‌ها گفت: متاسفانه از زمان برون سپاری این افراد پرداخت به موقع حقوقشان رعایت نمی‌شود. یعنی الان پرداخت نشدن به موقع حداقل حقوق قانونی کارگران بزرگترین مشکلمان هست.

او گفت: بهانه این پیمانکاران این است که صورت وضعیت شان پرداخت نشده است، ولی این قابل قبول نیست. چون آن‌ها در پرداخت‌ها به روز نیستند. پیمانکار کسی است که در قبال کاری که دریافت کرده است سود می‌برد و اندوخته دارد.

حبیب زاده افزود: پیمانکاری که اندوخته نداشته باشد نباید جلو آمده و کار را دست بگیرد و حتما باید موضوع پرداخت حداقل حقوق کارگران از مواردی که در گرو تسویه حساب صورت وضعیت است جدا بداند. چون امکان دارد صورت وضعیت مشکلاتی داشته باشد و کارفرما برای بررسی آن زمان می‌خواهد. حتما باید آن زمان پیمانکار را در نظر بگیرد و حقوق کارکنان را در گرو این موضوع قرار ندهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: