• پنج شنبه ٦ آذر ١٣٩٩-١٥:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧١٨
سید آرش حسینی میلانی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما بیان داشت :

تقویت ساختار HSE و کمتر شدن حوادث

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقویت ساختار HSE (بهداشت، ایمنی، محیط زیست) منجر به کمتر شدن حوادث جانی و مالی می‌شود.

 به گزارش معاونت ارتباات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید ارش حسینی میلانی در گفت و گو با  خبرگزاری صدا و سیما؛ آرش میلانی افزود: یک فوریت طرح الزام شهرداری به ایجاد اداره سلامت ایمنی و محیط زیست به تصویب شورا رسید. ساختار فعلی در شهرداری در قالب شرکت شهر سالم وظیفه انجام این کار را بر عهده دارد، اما با توجه به الزام قانونی که این واحد باید در عالی‌ترین سطح هر تشکیلاتی ایجاد شود، شورا فعلا به یک فوریت طرح رای داده است تا در قالب کمیسیون‌های تخصصی ایجاد این اداره در شهرداری را بررسی کند.

وی در خصوص اهمیت ایجاد این اداره گفت: شهرداری تهران یک سازمان خدماتی است که در حوزه مختلف از جمله حمل و نقل عمومی به شهروندان خدمات می‌دهد. امروز شیوع بیماری کرونا همه را متوجه بحث بهداشت عمومی در شهر کرده است؛ بنابراین لازم است توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کل ساختار شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی شود.

میلانی افزود: در بحث ایمنی هم اهمیت به همین اندازه بالاست. ما هر ساله شاهد چندین مورد فوت شهروندان کارگران و کارمندان شهرداری هستیم. طبیعی است که این‌ها با انجام ممیزی‌های مرتب و اقدامات اصلاحی پیشگیری شود. تقویت ساختار HSE منجر به کمتر شدن حوادث جانی و مالی باشیم و جلوی بروز این اتفاقات را بگیریم.

وی درباره هزینه‌های راه اندازی این اداره گفت: تاکید شورا بر این است که با استفاده از چهارچوب فعلی ساختاری که الان هست و هر مجموعه‌ای یک واحد و اداره HSE دارد می‌توان ساختار‌ها را در هم ادغام کرد و با کمترین هزینه و در سطح عالی این اداره را تشکیل داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: