• دوشنبه ٣ آذر ١٣٩٩-١٤:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٨٧
محمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حق خانواده مشاهیر در نامگذاری معابر شهری به نام آن‌ها

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشاهیر و چهره‌های ملی علاوه بر خانواده خود، به ملت هم تعلق دارند.

 به گزارش معاونت ارتبطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از وظایف شورا‌های شهر نامگذاری یا تغییر نام معابر و میادین شهری است. در این دوره از مدیریت شهری با اینکه شورای شهر تهران در برخی از موضوعات دیگر مانند تعیین تکلیف باغات تهران وقت بیشتری گذاشته، اما موضوع تغییر نام معابر، بیشتر از سایر موارد، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

پرداختن شورای شهر تهران به تغییر نام معابر حواشی زیادی هم به همراه داشته است. اصرار به نامگذاری معابر به نام شخصیت‌هایی که بخشی از جامعه اقبال شدید به این نامگذاری دارند و بخش دیگر به شدت مخالف آن هستند، از جمله موارد حاشیه ساز روند نامگذاری در شورای شهر پنجم است.

البته بخشی دیگراز نامگذاری‌ها که از سوی همه گروه‌های جامعه مورد پذیرش بوده، چون تبدیل به مسئله چالشی نشده است، لذا کمتر هم مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته که نامگذاری معابر به نام شهدا از آن دست است.

اما بخش دیگری از نامگذاری‌ها هم هستند که در میان گروه‌های مختلف جامعه اختلاف جدی بر سر آن‌ها وجود ندارد، بلکه از سوی خانواده فردی که قرار است آن معبر به نام او نامگذاری شود، مخالفت وجود دارد، برای مثال به تازگی پیشنهاد نامگذاری معبری به نام دکتر سرحدی زاده وزیر پیشین کار و از مبارزین پیش از انقلاب در شورای شهر مطرح شد که در این مورد با وجود مخالفت خانواده او این نامگذاری انجام شد.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا در مواردی از این دست با وجود مخالفت خانواده فردی که قرار است معبری به نام او نامگذاری شود، شورا همچنان اصرار به تغییر نام معبر مورد نظر می‌کند؟ گفت: در این مورد مقرر شده بود که خیابانی در مجاورت وزارت کار به نام آقای سرحدی زاده نامگذاری شود که برخی از اعضا گفتند خانواده او با این نامگذاری مخالف هستند.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که نامگذاری حق شهر است و در مورد شخصیت‌های ملی فقط خانواده آن‌ها نیستند که حق تصمیم گیری در مورد گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها را دارند. در مورد دکتر سرحدی زاده هم با توجه به نقش و جایگاه او در عرصه ملی این کار ضروری بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: