• دوشنبه ٣ آذر ١٣٩٩-١١:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٨٢
مدیر کل اداری و اجرایی شورا اعلام کرد:

استقرار نظام مدیریت دانش درسازمان شورای اسلامی شهر تهران

محسن صادق مدیر کل اداری و اجرایی شورا اظهار داشت: مدیریت دانش حلقه مفقوده ذخیره، اتصال و انتشار دانش بین دوره های مدیریتی شورا است که باعث شده تا از سرمایه های دانشی و گنجینه تجربیات راهبران مدیریت شهری در این سالها به بهترین شکل استفاده نشود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  محسن صادق مدیر کل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه در دنیای امروز سرمایه‌های نامشهود مانند دانش و تجربه افراد نیز جزو سرمایه های سازمانی محسوب می شوند،گفت: از آنجا که در هر سازمان دو نوع دانش آشکار و پنهان وجود دارد، می بایست ساز و کاری برای دریافت، ذخیره و انتقال این دو نوع دانش فراهم شود. بر این اساس و به منظور بهره مندی صحیح از دانش درسازمان شورا بر آن شدیم تا نظام مدیریت دانش را در شورای شهر تهران اجرایی کنیم.

وی افزود: با توجه به وظیفه خطیر سیاستگذاری در حوزه شهری و نیز تنوع و گسترش نوع وظایف شورا و تولید دانش در حوزه های مختلف و همچنین به دلیل تغییر اعضای شورا در هر دوره و به تبع آن تغییرکارشناسان و مشاوران کمیسیون ها، تبیین جایگاه مدیریت دانش و کارکردهای آن در سازمان‏ شورای اسلامی شهر تهران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

صادق خاطر نشان کرد: در طول ادوار شورا، تغییر مدیران مجموعه دبیرخانه شورا ، جابه جایی نیروهای انسانی و بازنشستگی آنها نیز باعث از بین رفتن یا به فراموشی سپردن بخش زیادی از دانش نهفته در حوزه های مختلف اجرایی شورا شده است.

مدیر کل اداری و اجرایی شورا افزود: اجرای مدیریت دانش در شورا می‏تواند با یکپارچه‏سازی سرمایه‏های دانشی سازمان‏ در بخش‏های مختلف و تأثیرگذاری مستقیم بر یادگیری سازمانی، اعتلای فرهنگ سازمانی، بازطراحی فرایندها، تولید دانش جدید و تبدیل دانش ضمنی به عینی، زمینه ارتقای سطح فعالیت‏ها و رسیدن به اهداف موردنظر شورا را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانش آشکار شامل مستندات، مکتوبات و مصوباتی است که در سازمان به صورت فیزیکی یا در قالب فایل وجود دارد، گفت: دانش پنهان نیز شامل تجربیات و دیدگاه هایی است که در ذهن کارشناسان، مشاوران، مدیران و اعضای شورا وجود دارد که تاکنون در شورای شهر تهران بستری برای ارائه و دریافت این نوع دانش وجود نداشت.

صادق در ادامه اهداف اجرای مدیریت دانش در شورای شهر تهران را استفاده از تخصص و تجربه موجود، امکان تصمیم گیری بهتر و سریع تر، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و منابع مربوطه، اجتناب از دوباره کاری، ارتقا استانداردها، گسترش دادن دانش سازمان و برانگیختن نوآوری و خلاقیت برشمرد.

وی همچنین تاکید کرد: به منظور نظم بخشی به فرایند تولید، ذخیره و انتشار دانش خلق شده در سازمان شورا ضروری است تا سامانه ای با عنوان "مدیریت دانش" در زیر مجموعه پرتال شورا ایجاد شود، تا در آن فضا امکان ثبت و انتشار تجربیات و نیز ارزیابی دانش تولیدی فراهم باشد.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: