• پنج شنبه ٢٩ آبان ١٣٩٩-١٦:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٥٠
شورایاری در هفته ای که گذشت؛

از تجلیل از شورایار کتابدار محله کوهک تا گلایه شورایار محله گلاب دره

نهاد شورایاری درحالی هفته گذشته را پشت سر گذاشت که به همت روابط عمومی ستاد شورایاری ها و همشهری آنلاین مصاحبه های فصلی با شورایاران محلات مختلف صورت گرفت و بار دیگر شورایاران به محور رسانه ها برای انتقال مشکلات محلات به مدیریت شهری تبدیل شدند. رویه مبارکی که با همت مدیریت شهری می تواند روند توسعه محلات به خصوص محلات کمتر توسعه یافته را سرعت بخشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ستاد شورایاری ها:

ترابی گودرزی شورایار گلاب دره از مشکلات می‌گوید
اولین روز هفته قبل محمدرضا گودرزی شورایار و از کاسبان قدیمی محله گلاب دره در ارتباط با مشکلات محله گفت: حدود 80 هزار نفر در گلاب دره ساکن هستند اما مشکلاتش بیش از سایر محلات منطقه یک است. گلاب دره منطقه‌ای محروم با مردمانی فقیر است اما به‌ هیچ‌ وجه تصمیمی برای رفع این محرومیت گرفته نمی‌شود برای نمونه پهنه گلاب دره به‌گونه‌ای است که سطح اشغال املاک پهنه ما به‌رغم ریزدانگی کم است. از این‌ رو گلاب دره آلونک‌نشین است و آلونک‌نشین خواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها، شورایار گلاب دره افزود: امنیت منطقه به خاطر حاشیه‌های پیرامون تفرج‌گاه گلاب دره با مشکلات متعددی روبه‌روست. این تفرج‌گاه فاقد مأموران حراستی است. از سوی دیگر مکانی به نام پیاده را در گلاب دره به‌ صورت انگشت‌شمار یافت می‌شود. هیچ هزینه‌ای برای گلاب دره نمی‌شود. در دو سال اخیر اساسا گلاب دره فراموش شده است.
گودرزی افزود: ورودی محله گلاب‌دره را به وسیله ماشین‌های برف‌روبی را بدقیافه کرده‌اند. تجمع  ماشین‌های زباله، برف‌روب و نمک‌پاش در شان تفرجگاه گلاب دره نیست.
 وی ادامه داد: گلاب دره فاقد ورزشگاه است. تنها یک زمین چمن در گلاب دره وجود دارد که فاقد آب و برق است و اگر مورداستفاده قرار گیرد. بچه‌های محل باید از کوچه‌ پس‌کوچه‌های اطراف زمین به‌ عنوان سرویس بهداشتی استفاده کنند. این در حالی است که حداقل تا زمان ایجاد محیط ورزشی می‌توان از سوله بحران استفاده ورزشی کرد.
 
افتتاح پروژه های کوچک مقیاس منطقه 10

همچنین شهردار تهران در این روز در منطقه 10پروژه های محلی که با محور شورایاری ها شناسایی شده است را افتتاح کرد. پیروز حناچی با بیان این‌که امروز ۳۰ پروژه در منطقه ۱۰ افتتاح می‌شود، گفت: علاوه بر افتتاح دو بوستان، افتتاح یک درمانگاه محلی و ساماندهی خیابان شهید دعوتی از جمله پروژه‌های مهم امروز است.

شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این پروژه‌های محله محور رضایت خدا و مردم را جلب کرده باشیم. پروژه‌های محله‌محور که در مقیاس محله انجام می‌شود با نظر مردم، شورایاری و شهرداری منطقه و ناحیه تعیین شده که هم مطالبات مردم را پاسخ می‌دهد و هم در راستای ارتقاء کیفیت محلات نقش تعیین کننده‌ای دارد.

شورایاری محور خرمی فضای سبز شهرک شهرداری

همشهری آنلاین نیز گزارشی از نقش شورایاران شهرک شهرداری منطقه 21 منتشر کرد. در این گزارش آمده است: حسین اسلامی، ۶۵ ساله از سال ۱۳۸۲ و بیش از ۱۷ سال می‌شود که در این محله سکونت دارد. از نخستین دوره تشکیل شورایاری‌ها تا به امروز نیز عضو شورایاری شهرک بوده و از معتمدان محلی است. او درباره مشارکت اهالی محله در نگهداشت و توسعه فضای سبز شهرک به‌ویژه فعالیت‌های خودش در این زمینه به همشهری محله می‌گوید: «اغلب ساکنان محله در زمینه فضای سبز شهرک، فعال و پای کارند و همین موضوع سبب شده تا فضای سبز زیبا و با طراوتی داشته باشیم.

تجلیل از شورایار کتابدار محله کوهک

24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی نیز روابط عمومی ستاد شورایاری ها با وجود شرایط سخت کشور تجلیل از اسدالله تاجر جهرمی، شورایار کتابدار و نویسنده دو کتاب «شیعه در پیشاور و امین محله» را به پاس تلاش های فراوان وی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در دستور کار قرا رداد. در این مراسم لوح تقدیری توسط خسرو نژاد مشاور عالی ستاد و خانم پور محمد معاون آموزش ستاد شورایاری ها به آقای جهرمی اهدا شد.
 جهرمی مسئول کتابخانه مسجد محمد رسول الله مسجد الرسول  در این مراسم گفت: محیطی ۶۰۰ متری را در طول سالهای گذشته در مسجد راه اندازی کردیم و  اکنون حدود ۲۰ هزار کتاب در این کتابخانه به همت دوستان وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید محلی امن برای مردم محل باشد تاکید کرد: در این مدت توانستیم اعتماد خوبی در مردم محل ایجاد کنیم. این اعتماد با چنگ و دندان به وجود آمده است. اکنون به رغم مشکلات متعدد  ماهانه به پرسنل کتابخانه حدود ۱۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می شود.  در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر عضو کتابخانه مسجد هستند و روزانه حدود ۴۰ نفر به کتابخانه مراجعه می کنند. در زمان برگزاری کنکور  و در فصل انتخابات به گونه ای از محیط کتابخانه استفاده می شود که بعضا دانشجویان و دانش آموزان باید از قبل صندلی رزرو کنند.

گلایه شورایار محله شاهد از مشکلات محل
«مجید صباغچی» شورایار این محله، شاهد نیز در گفت و گو با همشهری آنلاین از نبود سطل‌های زباله به‌عنوان نخستین مشکل این محله اسم می‌برد. او می‌گوید: «در کوچه‌پسکوچه‌های این خیابان تعداد کمی‌ سطل زباله وجود دارد و علتش این است که تأمین این سطل‌ها برای شهرداری مشکل است. به اضافه اینکه در بعضی از کوچه‌ها، به دلیل باریکی کوچه، امکان‌ تردد کامیونت حمل زباله نیست. ‌ای کاش ماشین‌های خاصی وجود داشتند که می‌توانستند زباله‌های این کوچه‌ها را جمع‌آوری کنند.  وی تاکید کرد: مثل هر جای دیگری در این محله هم مسئله اعتیاد و تجمع معتادان وجود دارد. محله شاهد یکی از محله‌های پراعتیاد گفته می‌شود یکی از مراکز توزیع و تهیه موادمخدر است. در این منطقه افراد معتاد زیادند و در این‌باره با کلانتری هم صحبت شده است. این افراد برای تهیه و مصرف موادمخدر به پارک‌های محله می‌روند و به همین دلیل این پارک‌ها در برخی ساعات برای رفت‌وآمد و تفریح خانواده‌ها مناسب نیستند. همچنین میزان فضای سبز در منطقه ۷ نسبت به گذشته بسیار بهتر شده، اما در محله شاهد هنوز سرانه فضای سبز کم است. با توجه به اینکه محله ما یکی از محله‌های پرتراکم منطقه است و خانواده‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند، این خانواده‌ها به پارک و فضای سبز برای استراحت و تفریح و ورزش نیاز دارند.

داد شورایاران محله شیوا از فقدان پارکینگ در آمد

کمبود جای پارک، معضلی است که بسیاری از محله‌های تهران با آن مواجه هستند .این مشکل در محله‌هایی که بافت فرسوده دارند، بیشتر به چشم می‌آید. کمبود چای پارک و به تبع آن ایجاد گره‌های ترافیکی در برخی از خیابان‌هایی که بافتشان فرسوده است، باعث گلایه و شکایت شهروندان شده است. مصداق این گفته نیز ترافیک دردسرساز محله شیوا است که اهالی آن از دیرباز با کمبود جای پارک دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند. شورایار  محله شیوا در گفت و گو با همشهری در مورد علت های متعدد فقدان پارکینک در این محله توضیحاتی را ارائه داده است.

کسب عنوان نخست منطقه۸، در پروژه‌های توسعه محلی با همدلی شورایاران

مهناز استقامتی شهردار منطقه در نشست هم اندیشی با اعضای شورایاری محله‌ وحیدیه همکاری شورایاران را در سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری‌ بسیار موثر خواند و گفت:  شورایاران با توجه به درک کامل از نیازهای محله و منطقه توانسته اند همراه خوبی برای مدیریت شهری در زمینه افزایش و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشند.
استقامتی در ادامه افزود: شورایاری به‌عنوان حلقه ارتباطی میان مدیران شهری و شهروندان توانسته اند بسیاری از مشکلات شهری و شهروندان را به متولیان و تصمیم‌گیرندگان منتقل کنند. با این اتفاق، مسائل محله شناخته و مسئولان برای برطرف کردن آن پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند و همین تعامل سبب سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های توسعه محلی شده است .به هر حال نباید این موضوع را نادیده گرفت که برخی محلات با کمبود فضای مناسب برای اجرای پروژه‌ها مواجه‌ هستند و ما با اجرای پروژه های محلی بخشی از خدماتی که در سطح محله وجود ندارد را برای شهروندان فراهم می کنیم.

خبرنگار:احسان اسقایی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: