• سه شنبه ٦ آبان ١٣٩٩-١٤:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٢٧
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

ستاد مقابله با کرونا به پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران توجهی نکرد

رئیس شورای شهر تهران ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت به پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفت: به دلیل نامناسب بودن شرایط اقتصادی شیوع کرونا افزایش یافته است.

به گزارش معاونت ارتبطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهل و پنجمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: هفته گذشته پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌‌ای تهران را مطرح کردم ولی ستاد مقابله با کرونا و دولت توجهی  به این پیشنهاد نداشت و از این اتفاق متأسفیم.

وی افزود:‌وضعیت اقتصادی کشور اگر مناسب بود مقابله با کرونا بهتر انجام می‌گرفت ولی از آنجایی که وضعیت اقتصادی خوب نیست پول و اعتباری هم برای جبران خسارات ناشی از کرونا موجود نیست.

رئیس شورای شهر تهران  با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات، به اقتصاد معیوب بها داده شده است، گفت:  به دلیل نبود شرایط اقتصادی مناسب نتیجه وضعیت کرونا شرایط فعلی و شیوع بیشتر ویروس شده است.

هاشمی همچنین در تشریح جلسه به موضوع بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح ماده 11 مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» اشاره کرد و گفت: بیش از 8 ماه می شود که  با مشکل کرونا روبرو هستیم در همین راستا در جاهایی در شهرداری تهران کسانی که غرفه اجاره کرده بودند دچار ضرر و زیان شده اند و لذا تقاضای جبران ضرر و زیان داشتند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال  در ایستگاه های مترو غرفه هایی هستند که بر اساس جابجایی روزانه 2 میلیون مسافر اجاره داده شده بودند ولی در حال حاضر تعداد سفر ها کم شده و لذا این مستاجرین  غرفه ها نیز متضرر شده اند. این مشکل البته در جاهای دیگر نظیر ترمینال های اتوبوسرانی و یا باشگاه های ورزشی هم وجود دارد.

هاشمی افزود: عدم پرداخت اجاره بها از سوی مستاجرین و مشکلات به وجود آمده شرایطی را به وجود آورده که کم کم بین این گروه و شهرداری اختلافات شدیدی ایجاد خواهد شد و لذا پیشنهادی مطرح شد در راستای بررسی این امر که یک فوریت این لایحه به تصویب رسید.

245-13

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: