• دوشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٩-١٥:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٧١
سید آرش حسینی میلانی :

فضاهایی سبز یکی از کانون ها و محورهای حیات جمعی در محلات هستند

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت با بیان اینکه درختان میراث معنوی محلات هستند و سبب تعلق خاطر هر چه بیشتر ساکنان به محلات می شوند گفت: فضاهایی سبز یکی از کانون ها و محورهای حیات جمعی در محلات هستند.

به گزارش معاونت ارتباطات امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی در مراسم افتتاح بوستان زندگی واقع در محله هرندی گفت: فضاهایی سبز یکی از کانون ها و  محورهای حیات جمعی در محلات هستند.

وی ادامه داد:  در شهر تهران سالانه شاهد هستیم بسیاری از ساختمان ها تخریب و نوسازی می شوند ولی این  پارک ها و بوستان ها پابرجا می مانند و جزیی از  خاطرات جمعی مردم محلات می شوند.

وی افزود: ما با تکیه بر همین نکته در هفته تهران  نمایشگاه عکس درختان کهن تهران را برگزار کردیم چرا که درختان  نقش مهمی  در هویت بخشی محلات ایفا می کنند.

میلانی گفت:  درختان  غیر از تاثیرات مادی و  فیزیکی که بر محیط اطراف خود می گذارند  میراث معنوی برای محلات محسوب می شوند و آسایش روانی برای مردم دارند.

میلانی در ادامه با اشاره به موضوع مشارکت شهروندان در اداره بوستان ها گفت: این امر بدین معنا نیست که مردم مدیر بوستان باشند بلکه مشارکت شهروندان در پایش و مراقبت از بوستان ها است که می تواند به بهبود عملکرد پیمانکاران  اداره کنندگان بوستان ها منجر شود.

میلانی در خاتمه افزود: مدیریت بوستان ها صرفا نباید فیزیکی باشد و به یک مدیریت اجتماعی هم نیاز دارد لذا در این زمینه شورایاران محلات  می توانند با توجه به سازو کاری و کار گروه هایی که دارند در این زمینه مشارکت کنند و مطالبات مردم را نیز به مدیریت شهری منعکس کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: