• يکشنبه ٢٧ مهر ١٣٩٩-١٣:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٥٤
علی اعطا در خواست کرد

شورای شهر به طرح "ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز..." رای ندهد

علی اعطا، با بیان اینکه طرح " ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز..." خلاف ضوابط و قوانینی است که شورای شهر بر اجرای آن پافشاری دارد، بنابراین به آن رای ندهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا روز یکشنبه در جریان بررسی طرح «ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز، برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم» اظهار داشت: مفاد و تسهیلات پیش‌بینی شده در این طرح به گونه ای است که از هر فردی می توان به خیر مسکن ساز تعبیر شود.

وی گفت: مجموعه ضوابط الزام طرح تفصیلی، و طرح جامع در این طرح رعایت نشده است.

اعطا با بیان اینکه این طرح خلاف ضوابط و قوانینی است که شورای شهر بر اجرای آن پافشاری دارد، گفت: در این طرح ساخت و ساز در بافت فرسوده، و نیز میزان پارکینگ مشخص نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین در طرح، تعریف خیرین مسکن ساز مشخص نیست، که چه کسانی خیرین مسکن ساز محسوب می‌شوند؛ آیا به صرف اینکه کسی می‌خواهد دومین پروژه خود را  بسازد، خیرین مسکن ساز است؟

وی در ادامه تاکید کرد: برغم اینکه، نیت پشت این طرح خیر و مبارک است، اما با این شاکله پیشنهاد شده، تالی فاسد (پیامد زیان آور) ایجاد می‌کند. و نمی‌توانند اهداف لایحه را محقق کند.

اعطا از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواست، به گزارش تخصصی کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص این طرح توجه کنند، و به آن رای ندهند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح «ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم» را رد کردند .

243-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: