• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٣:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٨٩
حبیب زاده در خصوص حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری گفت:

ارزش ریالی املاک واگذار شده در گزارش حسابرس مشخص نیست/ حسابرس به لزوم اخذ مجوز از شورا برای واگذاری ها توجهی نکرده است

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس تفویض اختیاری که به سازمان املاک صورت پذیرفته بود، این سازمان اقدام به واگذاری 1904 یا به عبارت دیگر 2662 ملک کرده است، اظهار کرد: ارزش املاک واگذار شده چقدر است و این میزان چرا در گزارش حسابرس مشخص نیست؟

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افشین حبیب زاده در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی 1393، گفت: در متن اساسنامه قبلی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران عین متن بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها ذکر شده اما اینکه املاک واگذاری جهت بهره برداری باید مجوز انجمن شهر را داشته باشد، حذف شده بود.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس تفویض اختیاری که به سازمان املاک صورت پذیرفته بود، این سازمان اقدام به واگذاری 1904 یا به عبارت دیگر 2662 ملک کرده است، اظهار کرد: چگونه در گزارش حسابرس به این امر مهم و اساسی توجه و اشاره ای نشده است؟

وی ادامه داد: باید مشخص شود که باتوجه به صراحت بند 6 ماده 55 قانون شهرداری که بر اخذ مجوز از انجمن شهر تاکید شده، سازمان املاک و مستغلات شهرداری چگونه توانسته این املاک را واگذار کند؟  ارزش املاک واگذار شده چقدر است و این میزان چرا در گزارش حسابرس مشخص نیست؟ اگر تعداد این املاک به واحد تبدیل شود، به گفته آقای محمدزاده رییس سازمان املاک تعداد آنها به حدود 4 هزار واحد خواهد رسید. چگونه تعداد واحد به این بزرگی واگذار و نسبت به لزوم دریافت مجوز از شورای شهر توجهی نشده است؟

241-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: