• يکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩-٢٠:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٢٢
دعوت حجت نظری از شهروندان برای مشارکت در یک پویش؛

ازتهران بگو

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آغاز پویش مشارکتی "از تهران بگو" برای دریافت و انتشار روایات مردم از شهر تهران همزمان با هفته تهران خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره با فرارسیدن هفته تهران گفت: امسال شیوع کرونا شرایط متفاوتی را برای برگزاری هفته تهران ایجاد کرد و در همین راستا برگزاری برخی از برنامه‌ها و رویدادهای این هفته در فضای مجازی تعریف شد. از طرف دیگر سیاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مبنی بر این بود که از رویکرد نخبه گرایی و تمرکز بر اقشار خاص در هفته تهران فاصله گرفته و مراسم‌های این روز و هفته به گونه‌ای تعریف شود که برای تمام اقشار جامعه دارای جذابیت باشد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا پویش مشارکتی با عنوان "از تهران بگو" و هشتگ اختصاصی آن در شبکه‌های مجازی ایجاد شد تا شهروندان با مشارکت در آن روایت خود از تهران را بیان کنند. این روایت‌ها صرفاً شامل روایات مثبت یا خوشایند از تهران نخواهد بود بلکه تمام روایات و در واقع قوی‌ترین روایت ذهنی هر فرد از تهران را در بر خواهد گرفت.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با معرفی صفحه aztehranbegoo@ در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر تصریح کرد: با مشارکت گروهی از جوانان داوطلب این صفحه راه‌اندازی شده و شهروندان اعم از ساکنان تهران و دیگر هموطنان و حتی ساکنان دیگر کشورها که تجربه‌ای از حضور در تهران را دارند می‌تواند به دو طریق در این پویش مشارکت کنند؛ اول اینکه مطلبی را در صفحه اینستاگرام یا توئیتر خود منتشر کرده و در حالی که صفحه خود را از حالت خصوصی خارج کرده‌اند از هشتگ مربوط به پویش استفاده کنند
 
وی اظهار کرد: در حالت دوم شرکت در پویش نیز افراد می‌توانند تصویر و روایت خود از تهران را به آدرس اعلام شده ارسال کنند تا در طرحی گرافیکی به نام خودشان در صفحه از تهران بگو منتشر شود.
 
نظری افزود: در این پویش تمام افراد صرف نظر از مسئولیت و جایگاه خود سهمی برابر داشته و به روایاتشان از تهران پرداخته خواهد شد.
 
به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران طبق قول رئیس این کمیسیون در پایان سال روایت‌هایی که از تهران مطرح شده در کتابی از سوی انجمن تهران منتشر خواهد شد و علاوه بر آن روایات مطرح شده در تصمیم‌گیری‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: