• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٥:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٨٤
ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران:

امکان ابتلا به کرونا در افرادی که در مراکز بهداشتی حضور دارند، ۲۶.۸ درصد است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس طرح مطالعاتی، حرکت کرونا در شهر تهران نشان می‌دهد که ما باید در رفتارهایمان تغییر ایجاد کنیم. حضور در مراکز بهداشتی و درمانی را با تدابیر بیشتری انجام دهیم. و در ارتباط با خانواده نیز پروتکل‌ها را رعایت کنیم. با توجه به این تحقیق و مطالعات،‌ توصیه می‌کنم طرح ترافیک به حالت اول باز گردد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناهید خداکرمی در دویست و سی و هشتیمن جلسه شورا و طی تذکری گفت: مطالعات ما نشان می‌ دهد، که لغو طرح ترافیک در کاهش ابتلا به ویروس کرونا موثر نیست. فشار زیادی روی شهرداری برای لغو طرح ترافیک بود، اما طرح مطالعاتی ما روی حرکت کرونا در شهر تهران نشان داده، که محل ابتلای بیماران از نظر مکان مواجهه با ویروس متفاوت از تصورات است.

وی افزود: مطابق این مطالعه، افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند، حدود ۲۶.۸ درصد، افرادی که نزدیکی به خانواده و نزدیکان مبتلا شده دارند،  ۱۴ درصد در ابتلا به کرونا موثر است.

وی ادامه داد: افرادی که سابقه مواجهه با فرزند و نوه شان که از قبل مبتلا شده و یا مبتلا شده اند، ۵.۳ درصد باعث ابتلا می‌شود. و  ابتلای همسران نیز  ۳.۶ درصد در انتقال ویروس موثر است.

خداکرمی در ادامه افزود: حضور در محل کار۱۱.۹ درصد، حضور در مراکز خرید ۸.۶ درصد، مسافرت ۴.۵ درصد، حضور در مراکز تفریحی ۴.۳، استفاده از مترو ۲.۵ درصد، استفاده از اتوبوس و تاکسی ۲.۱ درصد در انتقال ویروس کرونا موثر بوده است.

رییس کمیته سلامت شورا افزود:  لذا این اطلاعات نشان می‌دهد، ما باید در رفتارهایمان تغییر ایجاد کنیم. حضور در مراکز بهداشتی و درمانی را با تدابیر بیشتری انجام دهیم. و در ارتباط با خانواده نیز پروتکل‌ها را رعایت کنیم. با توجه به این تحقیق و مطالعات،‌ توصیه می‌کنم طرح ترافیک به حالت اول باز گردد.

 

238-16

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: