• يکشنبه ٣٠ شهريور ١٣٩٩-١٥:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٥٩
در صحن شورا صورت گرفت:

تصویب الحاقیه مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران

اعضای شورای اسلانی شهر تهران طرح الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند(د) مصوبه《ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران》به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در دویست و سی و هفتمین جلسه  شورا در خصوص طرح الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند(د) مصوبه《ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران》گفت: کلانشهر تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورود به کشور و دارا بودن جاذبه‌های متنوع تاریخی، گردشگری و غیره از امکانات ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مقصد بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی و همایش‌ها باشد.
 
 وی با بیان این‌که در همین راستا بسته‌های اضطراری اقتصادی در سطوح ملی و محلی برای توسعه سرمایه‌ گذاری در بخش گردشگری طراحی و ابلاغ شده است، گفت: در شورای شهر تهران نیز برای ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران قوانین حمایتی وضع شده است.
 
 رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر ادامه داد: در مورد عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری مطالبی گفته نشده است، لذا درخواست می‌کنم یک فوریت این طرح تصویب شود. 
 
 وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها معطل تصویب این مصوبه هستند، عنوان کرد: اگر این مصوبه تکمیل شود، فعالیت فعالان حوزه گردشگری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. 
 
خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه اگر برخی موسسات و هتل‌داران عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند(د) را پرداخت کنند توجیه اقتصادی برای پروژه‌ها ندارند، اظهار کرد: از این رو تمامی شرکت‌های ساخت و ساز هتل‌ها و مدیران مراکز گردشگری به رئیس و اعضای این شورا نامه زده‌اند تا عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند (د) مصوب شود تا بتوانند از تسهیلات بهره گیرند.
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر افزود: اگر این طرح مصوب نشود، برخی از شرکت‌ها و افرادی که قصد تاسیس هتل در محدود تهران را دارند، برایشان مقرون به صرفه نیست. 
 
خلیل‌آبادی با تاکید بر وضعیت بحرانی حوزه گردشگری گفت: این حوزه نیاز به حمایت دارد و تصویب طرح مذکور حداقل کمکی است که می‌توان به فعالان و مدیران مرتبط با گردشگری کرد. 
 
 شایان ذکر است طرح الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند(د) مصوبه《ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران》به تصویب رسید.
 
237-21

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: