• دوشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٩-١٠:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٤٦
حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا:

حل مشکلات مدیران محلات در نشست فصلی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران جزییات نشست فصلی کمیسیون فرهنگی شورا با مدیران فرهنگی پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسه شب گذشته کمیسیون فرهنگی شورای شهر با معاونان فرهنگی مناطق ۲۲‌گانه گفت: شب گذشته نشست فصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی مناطق ۲۲‌گانه، رییس ستاد راهبردی مدیریت محله و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

وی با بیان این‌که در این فضا موضوعات مختلف مرتبط با اقدامات فرهنگی و اجتماعی در شهر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این نشست فصلی مورد تاکید قرار گرفت موضوع وضعیت سراهای محله بود که در خصوص اداره این سراها توسط کنشگران محلی صحبت کردیم.

نظری با بیان این‌که همچنین چگونگی اجرای مصوبات شورا در مورد موضوع مدیریت محله مورد بحث قرار گرفت، ادامه داد: در مورد وضعیت سمن‌سراها در مناطق ۲۲‌گانه نیز تبادل نظر شد و بار دیگر تاکید کردیم که سمن‌سراها اساسا ارتباطی با سرای محله نداشته و کارکرد متفاوتی دارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر این‌که در این نشست فصلی در مورد هفته تهران و اتفاقات مهمی که می‌بایست در این هفته رخ دهد نیز به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم، گفت: بنا شد امسال برنامه‌های جدی‌تری در هفته تهران با محورهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و غیره داشته باشیم و همچنین مقرر شد مناطق ۲۲‌گانه در هفته دفاع مقدس فعالیت‌های فرهنگی مخصوصی داشته باشند که در تمامی این برنامه‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی با تاکید در پاسخ به این سوال که اخیرا اتفاقاتی رخ داده که مدیران محله ناراضی هستند و آیا در این جلسه به این موضوع توجه شد یا نه، اظهار کرد: اتفاقا در مورد انتقادات برخی از مدیران محله گزارشی قرائت شد و آخرین وضعیت سراهای محله که چند مدیر آن قرارداد ابلاغی شهرداری را امضاء کردند بیان شد و همچنین گزارش کمیسیون فرهنگی در این خصوص مطرح شد.

نظری با بیان این‌که بعد از اعتراض مدیران محله جلسه‌ای با رویکرد حل مشکل در ستاد سمن‌ها با حضور تعدادی از مدیران محله و تعدادی از معاونین برگزار شد، تصریح کرد: قرار شد کمیته‌ای با حضور دو نماینده از مدیران محله، دو نماینده از معاونت اجتماعی و دو نماینده از کمیسیون فرهنگی به عنوان حَکَم تشکیل شود که ۱۸ مورد اختلافی در این جلسه بررسی شد و در ۱۷ مورد به توافق رسیدند و در یک مورد اختلافی نیز شورای شهر به عنوان حَکَم وارد عمل شد و تصمیم‌گیری کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: حالا با حل شدن مشکل مدیران محله انتظار می‌رود که سراهای محلات اقدامات موثرتری در راستای جلب مشارکت مردمی در سطح محلات ایفا کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: