• چهارشنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٩-١٨:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠١١
حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

انتقاد به رفتار دوگانه فرمانداری تهران در نامگذاری معابر

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از رفتار دوگانه فرمانداری تهران برای مخالفت با نامگذاری خیابان به نام‌های مهدی بازرگان و اعظم طالقانی انتقاد کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درباره مخالفت هیات انطباق فرمانداری تهران با نامگذاری دو خیابان به نام اعظم طالقانی و مهندس بازرگان اظهار کرد: «قبل از بررسی نامگذاری‌ها، فرمانداری نامه مخالفت خود را به ما نداده بود و نامگذاری را رد نکرده بود. اگر هیات انطباق چنین نامه‌ای را داده بود و نامگذاری را رد کرده بود حتما شورای شهر موضع می‌گرفت. حالا نظر دادند که این اقدام انجام نشود درصورتی که ما مصوبه شورا را داریم و این نامگذاری را قانونا تصویب کردیم و در موقع خود هم اجرا می‌شود.»

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: «فرمانداری، خلاف مقررات، قوانین و وظایف که دارد به ما نامه نوشته و با تصمیم شورا که جزو وظایف شورا است مخالفت کرده است. مثل اینکه تشکیل جلسه جزو وظایف شورا است، آیا هیات انطباق می‌تواند به ما نامه بنویسد که شورا ساعت 8 و نیم جلسه تشکیل ندهد و ساعت 9 جلسه تشکیل دهد. بنابراین ربطی به هیات انطباق ندارد چون نامگذاری جزو تصمیمات داخلی شورا است.»

 

وی تاکید کرد: «رفتار دوگانه فرمانداری تهران در مخالفت با نامگذاری خیابانی به نام مهندس بازرگان و اعظم طالقانی آنقدر مشخص است که باید گفت که فرمانداری در نامگذاری خیابان به نام افرادی که همتراز آقای بازرگان نیستند و اعظم طالقانی نیستند، ایرادی نگرفته اما با این نامگذاری مخالفت کرده است. همه مردم ایران چه موافقان و چه مخالفان می‌دانند که آقای بازرگان جزو نیروهای انقلابی، برجسته و نخست وزیر ایران بوده است. امروز نام ده‌ها شهید در معابر تهران است و حتی بزرگترین پارک تهران را به نام شهید حججی گذاشته شد که این نشان می‌دهد ما در نامگذاری معابر، سیاسی برخورد نکردیم ولی برخوردهایی که امروز با آقای بازرگان و اعظم طالقانی می‌شود سیاسی و دوگانه است.»

خلیل‌آبادی تصریح کرد: «آقای بازرگان مورد وثوق امام و تایید رهبری بود. در عین حال چه کسی می‌خواهد راجع به اعظم طالقانی که آن همه رنج در راه انقلاب کشید، نظر مخالف دهد. نباید فراموش کنیم که بزرگان از این افراد تجلیل کردند اما برخی افراد تازه به دوران رسیده و تریبون‌دار خیال می‌کنند که اگر از این خوش رقصی‌ها کنند خوشایند مردم است در صورتی که مردم از ادبیات توهین به دیگران متنفر هستند و مردم متوجه می‌شوند که این رفتارها غرض‌ورزی است. من برای فرماندار تهران و هیات انطباق فرمانداری برای این تصمیم سیاسی به جای قانونی متاسف هستم.»

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: