• يکشنبه ٢٣ شهريور ١٣٩٩-١٤:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٥٩
سید حسن رسولی خطاب به شهرداری:

پشت‎پرده وقت‎گیری‎ درباره اساسنامه سازمان ها، استنکاف از اجرای مصوبات شورا است

سید حسن رسولی، رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری می‎بایست تا پایان سال 98 آیین نامه مربوطه به اساسنامه سازمان های شهرداری را به شورا ارسال کند. اما امروز شاهد اصلاحیه اساسنامه هستیم. پشت‎پرده این وقت‎گیری‎ها فقط استنکاف از مصوبات شورا است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‎‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید حسن رسولی در دویست و سی و ششمین جلسه شورا و در جریان بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران، در خصوص «حذف تبصره بند ج ماده 9 و اصلاح ماده 12 و تبصره آن در اساسنامه نمونه سازمانهای وابسته به شهرداری تهران» و در مخالفت با این موضوع، گفت: بر اساس اساسنامهای که در تاریخ 12 آبان ماه 98 به تصویب رسیده است، شهردار تهران میبایست تا پایان سال 98 آیین نامه مربوطه را برای تصویب به شورای شهر ارسال کند. امروز در پایان ماه شش سال 99 هستیم. و مدیر کل مربوطه به جای ارائه گزارش از فرایند آیین نامه، به دنبال اصلاح اساسنامه است.

رسولی افزود: چنانچه شهرداری نقطه نظر اصلاحی داشته باشد، میتواند برای سازمان های شهرداری تهران به صورت موردی بیاورد. مضاف بر اینکه اساسنامه سازمانها و شرکتها باید به تایید وزارت کشور هم برسند.

وی در ادامه افزود: طبق ماده 8 اساسنامه، حسب اینکه کل سرمایه این شرکتها و سازمانها متعلق به شهرداری است، آقای شهردار، رئیس مجمع یا رئیس شورا و معاون ایشان هم عضو شورا هستند. اما در هیات مدیرهها نباید انتخاب اعضا را انحصاری کنیم. سازمان ها و شرکت ها چه گلی به سر شهرداری زده اند، که شهرداری بخواهد همه آنها را انحصارا در اختیار بگیرد!

وی ادامه داد: طبق نظر شهرداری می بایست  بند (پ) ماده 2 اساسنامه حذف شود. معنای این خواسته این است که در صورت تصویب این لایحه، سازمانها و شرکتها در مورد گرفتن نیروهای موقت، همچنان مختار خواهند بود. و این جزایر و حیاط خلوتها همچنان  باقی میمانند.

رسولی افزود: شهرداری تهران موطف بود، تا پایان سال 98 آییننامه به کار گیری کارکنان موقت این شرکتها را، بر اساس آیین نامه سال 58 استخدام شهرداریها تهیه و به شورا ارسال کند.

رسولی در پایان با بیان اینکه از اعضای شورای شهر خواهشمندم که به این لایحه رای مخالف دهند، تاکید کرد: اگرشهردار حداکثر در یک ماهه آینده درباره اساسنامه سازمان های وابسته شهرداری به وظیفه خود عمل نکند، حتما برای این منظور از او سوال خواهم کرد. پشت پرده اینگونه وقتگیریها فقط استنکاف از اجرای مصوبات شورا است.

 در ادامه همچنین ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: باید تا پایان سال این مصوبه اجرایی  می شد که نشده است و این سوال مطرح است که شهرداری چگونه می خواهد بر مصوبه ای که اجرایی نشده اصلاحیه بزنند؟

حجت نظری رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای شهر تهران نیز در مخالفت با این یک فوریت گفت: زمانی که اساسنامه ها را درصحن شورا تصویب کردیم تاکید کردیم این اساسنامه¬ها تیپ هستند و باید برای سازمان ها و شرکت ها اساسنامه دیگری تنظیم شود.
 
در نهایت یک فوریت این لایحه بدون رای موافق به تصویب نرسید.
 
236-14

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: