• يکشنبه ٢٣ شهريور ١٣٩٩-١١:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٥١
حسن خلیل آبادی تذکرداد

شهردار تهران نسبت به ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری اقدام کند

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ در ماده ۷۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف به ارائه لایحه سازمان گردشگری در پایان سال اول برنامه شده است، گفت: با گذشت بیش از دوسال از برنامه و نزدیک شدن به پایان دوره پنجم شورای اسلامی، کماکان اقدام ویژه ای در این باره صورت نگرفته است. لذا به شهردار تهران تذکر می دهم که نسبت به ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری هرچه سریعتر اقدام شود، تا به این تکلیف برنامه مصوب شورا جامه عمل بپوشاند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حسن خلیل‌آبادی در دویست و سی و ششمین جلسه شورا و   ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله یوسف صانعی، گفت: ایشان از شاگردان نزدیک امام بودند، که علاقه خاصی هم به حضرت امام خمینی(ره) داشتند؛ شجاعت، آزادگی و عدم چشمداشت به مناسک دنیوی او را در بین هم نسلان خود ممتاز کرده بود.

وی آیت الله صانعی را مایه مباهات فقه گویای شیعی و گره گشای منطقی و به روز مسائل خواند، و گفت: ایشان به سوالات امروز پاسخ دیروز را نمی‌دادند. و با نگاه واقع بینانه فرزند زمانه خود بودند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا افزود: تفکر ایشان با استدلال از منابع اربعه کتاب، قرآن، سنت و عقل بود. و از منقولات به میزان لازم بهره می‌برد.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه متاسفانه با استفتائات به روز ایشان مخالفت شد، اظهار کرد: حتی به لحاظ شجاعت و آزادگی آیت الله صانعی مرجعیت ایشان نادیده گرفته شد، ولی ساده‌زیستی، بی تکلفی و نواندیشی ایشان مایه مباهات حوزه‌های علمیه خواهد بود. و در آینده‌ای نه چندان دور، حوزه‌های علیمه ناچارند راه او در حوزه دینی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در ادامه، تاثیر صنعت گردشگری بر تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدهای ارزی را چشمگیر خواند، و گفت: البته اکنون این صنعت به علت شیوع ویروس کوید۱۹ در جهان با چالش جدی مواجه شده است و بقای عمده مشاغل حوزه گردشگری را به خطر انداخته است.

 وی افزود: سفر مسئولانه، ایمن و حمایت‌های دولت از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری حکایت از درک درست متولیان توسعه این صنعت دارد.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با بیان اینکه در شهرهای تهران، ری و تجریش به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه گردشگری در شهرداری، علیرغم ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود نتوانسته‌ایم آنچنان که باید سهم قابل توجهی از گردشگری را به خود اختصاص دهیم، گفت: متاسفانه نتوانسته‌ ایم تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

 خلیل‌آبادی ادامه داد: از این رو در راستای توسعه گردشگری و ضرورت تبدیل این شهر به مقصد گردشگری، در سال ۱۳۹۷ در ماده ۷۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف به ارائه لایحه سازمان گردشگری در پایان سال اول برنامه شده است.

وی با تاکید براینکه با گذشت بیش از دوسال از برنامه و نزدیک شدن به پایان دوره پنجم شورای اسلامی، کماکان اقدام ویژه ای در این باره صورت نگرفته است، اظهار کرد: به نظر می رسد عزم جدی برای تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران وجود ندارد.

 رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش در خصوص عدم تشکیل سازمان گردشگری به شهردار تهران تذکر داد، و گفت: به شهردار تهران تذکر می دهم، که نسبت به ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری هرچه سریعتر اقدام شود، تا به این تکلیف برنامه مصوب شورا جامه عمل بپوشاند.  

236-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: