• شنبه ٢٢ شهريور ١٣٩٩-١٤:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٣٧
حسن خلیل آبادی در جلسه هماهنگی برگزاری هفته تهران:

مسیر هفته تهران از حوزه گردشگری می‌گذرد

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در جلسه ستاد گردشگری شهرداری تهران، گفت: هم ستاد گردشگری و هم شهرداران محترم مناطق، به هویت‌های محلی توجه ویژه کنند. چرا که مسیر هفته تهران از حوزه گردشگری می‌گذرد. و اگر بتوانیم مقاصد گردشگری را به همراه تاریخچه‌شان برای مردم بازگو کنیم، مکتب تهران مکتبی جامع برای همه مردم خواهد بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جلسه هماهنگی برگزاری هفته تهران، با حضور حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، احمد مسجدجامعی، رییس کمیته دینی شورای اسلامی شهر تهران، الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در شورای شهر تهران برگزار شد. حسن خلیل آبادی در این جلسه با تاکید براینکه تاریخچه محلات در جای‌ جای تهران با پرداختن به حوزه گردشگری عنوان می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه تعلق خاطر به تهران، در میان پایتخت نشینان کم شده است. و ساکنان تهران در مناطق مختلف که هرکدام دارای هویت خاص خود است، برای سکونت مدام در حال جابه‌جایی هستند.

وی گفت: باید مهم ترین وجه این هفته حوزه گردشگری باشد، این حوزه هم برای مردم و هم برای فرهنگیان و مسئولان حائز اهمیت است. وهویت‌های محلی نیز در این بین مطرح می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا، افزود: به عنوان مثال منطقه ۱۱، با منطقه ۱، از نظر هویت و فرهنگ محلی هیچ تناسبی ندارند. شهر تهران به سبب حضور افراد مهاجر گسترش یافته است. از این رو تهران رنگین کمانی از ایران بوده، و جمعیت تهرانی های اصیل محدود است.

خلیل‌آبادی توجه به خرده فرهنگ‌ها را امری ضروری دانست، و گفت: اگر با آثار تاریخی و محلات قدیمی همچون پامنار هم‌گرایی نشود، احساس تعلق خاطر به وجود نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسئولان خواستارم زمانی که می‌گویند قصد برگزاری هفته تهران را دارند، به تمام مناطق و محلات متفاوت بپردازند، تا تمامی نقاط شهر تهران دیده شود. و اگر می‌خواهند مردم محلات شهر در قبال شهر تهران احساس مسئولیت کنند، باید تاریخچه محلات و مقاصد گردشگری آن‌ها را پررنگ کنند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت: هم ستاد گردشگری و هم شهرداران محترم مناطق به هویت‌های محلی توجه ویژه کنند. چرا که مسیر هفته تهران از حوزه گردشگری می‌گذرد. و اگر بتوانیم مقاصد گردشگری را به همراه تاریخچه‌شان برای مردم بازگو کنیم، مکتب تهران مکتبی جامع برای همه مردم خواهد بود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: