• پنج شنبه ٢٠ شهريور ١٣٩٩-١١:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٢١
حق شناس در خانه موزه سیمین و جلال:

هیچ سرمایه ای برای هیچ ملتی بزرگتر از ادبیات ایشان نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران طی سلسله برنامه های دیدار با تهران از خانه_موزه سیمین و جلال بازدید کرد و در اشاره به نقش سیمین دانشور و جلال آل احمد گفت: هیچ سرمایه ای برای هیچ ملتی بزرگتر از ادبیات ایشان نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد جواد حق شناس، در بیستم شهریور ۱۳۹۹ طی بازدید از خانه موزه سیمین و جلال بیان کرد:
امروز به یاد جلال آل قلم اینجا به دور هم جمع شده ایم.  
وی در خصوص جایگاه خانه موزه جلال و سیمین بیان داشت: این خانه سالیان سال میزبان دو چهره بزرگ بود و چند سالیست که حال و روز آن به واسطه تبدیل شدن به خانه_ موزه سیمین و جلال خوب و خوب تر شده است.
او ادامه داد: این خانه_موزه زمانی می‌تواند به اوج خود برسد که هر ماه و هر هفته و هر روز میزبان یک اتفاق مهم در حوزه فرهنگ و ادبیات کشور باشد. 
او افزود: این خانه نباید فقط دو روز در سال یعنی در روز تولد یا رفتن این دو عزیز میزبان مردم باشد. 
حق شناس پیشنهادی را چنین بیان داشت که چقدر خوب است، روزهایی را در این خانه_موزه به داستان اختصاص دهیم و اساتید نام دار و ارزشمند بتوانند در سایه نام سیمین و جلال در خدمت نسل آینده باشند.
حق شناس در اشاره به جایگاه سیمین دانشور و جلال آل احمد در فرهنگ و ادبیات ایران گفت: هیچ سرمایه ای برای هیچ ملتی بزرگتر از  ادبیات ایشان نیست که متأسفانه ما ایرانیان نه قدر شاعران و نویسندگان خود و نه قدر بزرگان عرصه فرهنگ و ادب و پژوهش این سرزمین را می‌دانیم که بتوانیم حق مطلب را بیان کنیم. 
او افزود: اگر این بزرگان نبودند، ما امروز در سخن گفتن و ارتباط و گفتار و تفکرمان و به قلم کشیدن دانشمان لنگ می‌ماندیم.
او در پایان سخنان خود گفت: در کجا می‌شود نسبت به این بزرگان بی توجهی کرد و انتظار داشت، جوانان و فرهیختگان ما انتخاب اولشان ادبیات فارسی باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: