• چهارشنبه ١٩ شهريور ١٣٩٩-١٩:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩١٧
محسن هاشمی در بازدید از مراکز فناوری و نو آوری شهر تهران ؛

استارت آپ ها جای خودشان را در برنامه های شهری باز کرده اند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه فعالیت های استارت آپی و نوآورانه خودشان در برنامه های شهری و مدیریت شهری جا باز کرده ، و هر چه قدر کارایی این فناوری های سریعتر درک شود، استفاده بهتری هم می شود از آن کرد، و در نتیجه شهر از این فناوری ها منتفع خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، صبح امروز از مراکز فناوری و نوآوری بازدید به عمل آورند.
بخش های مختلف کارخانه نوآوری آزادی، برج فناوری بُنتک، اولین برج فناوری بخش خصوصی، مستقر در ناحیه نو آوری دانشگاه صنعتی  شریف، و بخش هایی از مرکز نو آوری دانشگاه صنعتی شریف برنامه این بازدید را تشکیل داده بودند.
محسن هاشمی در پایان این بازدید گفت: در شهر های بزرگ، دانشگاه های بزرگ و معتبر وجود دارد. و به تبع آن متخصصین و دانشجوها و اساتید در این دانشگاه ها حضور دارند، که فی نفسه دنبال پژوهش هستند، و دوست دارند از این پژوهش درآمد کسب کنند.
وی ادامه داد: این مراکز فناوری و نوآوری جایگاهی است که آنان می توانند فعالیت های پژوهشی خود را با فعالیت های اقتصادی توام کنند. لذا در تهران هم با این مراکز نوآوری و فناوری این زمینه وجود دارد، تا متخصصین بتوانند فعالیت های را به فعلیت برسانند، که هم مشکلات کشور را حل کند و هم صاحب شغل و درآمد شوند.
هاشمی در ادامه سخنان خود با تقدیر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک فناوری پردیس از گذشته ایجاد شده بود، اما نتوانست پویا شود. ولی خوشبختانه با حضور آقای ستاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاهد این هستیم محل های زیبا و راحت برای اینگونه شتاب دهنده ها ایجاد شده، و امروزه بیش از 2800 تشکیلات استارت آپی در این مجموعه ها، تنها در تهران با گردش مالی بیش از 120 هزار میلیارد تومان فعال هستند. استارت آپ هایی که زمینه اشتغال تعداد زیادی از شهروندان را فراهم آوردند. و بسیاری از مشکلات کشور در زمان تحریم را مرتفع نمودند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: امروزه این فعالیت ها خودشان در برنامه های شهری و مدیریت شهری جا باز کردند. و خوشبختانه برخی از شهرداری های مناطق، مانند منطقه 2 به عنوان پایلوت این فعالیت ها را اجرا کرده اند. و باید شهرداران دیگر مناطق نیز از این اقدامات تاسی کنند .
هاشمی افزود: هر چه قدر کارایی این فناوری های سریعتر درک شود، استفاده بهتری هم می شود از آن کرد. و در نتیجه شهر از این فناوری ها منتفع خواهد شد.
سورنا ستاری : شهرداری ها باید به عنوان یک شتاب دهنده وارد مدار فعالیت های استارت آپی شوند
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این پایان این بازدید، در مورد نقش شهرداری ها  در حمایت از فعالیت های نوآورانه گفت: شهرداری ها پیش از هر چیزی یک بازار بزرگ برای شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها هستند.
وی ادامه داد: شهر هوشمند عملا زمانی اتفاق می افتد که شهرداری ها  خودشان به عنوان یک شتاب دهنده کسب و کار، این کسب و کارهای کوچک را کمک کنند. و در آن ها سهام دار شوند، تا این شرکت ها به بازار هدفشان برسند.
ستاری افزود: شهرداری ها با این کار، هم می توانند درآمد فوق العاده ای کسب کنند، هم در ایجاد اشتغال موثر باشند.
وی با تقدیر از حمایت مدیریت شهری تهران از فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر حمایت خوبی از سوی شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری از این فعالیت ها صورت گرفته، اما انتطاری که داریم، این است که شهرداری خود به عنوان یک شتابدهنده وارد مدار شود.
شرحی بر بازدید: کارخانه نوآوری آزادی- کارخانه استارت آپ سازی
بازدید امروز رییس شورای اسلامی شهر تهران از کارخانه نوآوری آزادی شروع شد. کارخانه ای که به جای تولید یک محصول و یا وجود ابزار الات و ماشین آلات بزرگ، فکر و ایده تولید می کند، و با حمایت از این ایده ها، آنان را به مرحله فعالیت اقتصادی و کسب درآمد می رساند. در کارخانه، جوانان بسیاری مشغول بودند که هر کدام فعالیت استارت آپی خود را داشتند.
کارداری، یک استارت آپ مفید برای معرفی مشاغل مورد نیاز و خدماتی به مشتریان و محلی برای تبلیغ شاغلین است. تضمین اپ، استارت آپی برای کاهش جرایم و کلاه برداری های ایننترنتی و بسیاری استارت آپ های دیگر که با حمایت این کارخانه در مرحله رشد و بالندگی قرار گرفتند.
از جمله خدمات که این کارخانه در اختیار متقاضیان قرار می دهد، می توان به فضای کار اشتراکی با پذیرش تیم در شتابدهنده ها، سرمایه گذاری بر روی تیم های وارد شده، به برنامه های شتابدهی، راهبری و هدایت تیم های استارت آپی و وجود شبکه های ارتباطی بین تیم های عضو کارخانه اشاره کرد.
همچنین می توان به شتاب دهنده ها و مراکز نوآوری چون وی کست، هنام فارمد، آواگیمز، شتابدهنده کارا، هم آوا، کارگاه نوآوری هفت و هشت ، دیجی کالا نکست، مرکز نوآوری علی بابا و مرکز نوآوری پلنت، به عنوان بازیگران اصلی در کارخانه نوآوری آزادی اشاره کرد.
مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف- محلی برای تولد استارت آپ ها
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید خود به مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف رفت.
مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف نیز محل گرد همایی استارت آپ ها و دانشجویان و اساتیدی بود که ایده های خود را به منصه ظهور رسانده بودند.
از تولید واکسن گرفته تا پشتیبانی و برنامه نویسی، از اپ های فیلیمو و روبیکا، راه اندازی پلتفرم برای پایش کسب و کارها و یا دیده بان آگهی دیجیتال و شتاب دهنده توانا که دارو و مکمل های دارویی تولید می کند. همه در این مرکز گردهم آمدند، و به زودی شاهد شکوفایی این اپ ها در زندگی شهرنشینی خواهیم بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: