• يکشنبه ١٦ شهريور ١٣٩٩-١٦:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٦٦
احمد مسجدجامعي در جلسه شوراي شهر تهران اظهار داشت

والدين از سرويس‌هاي بهداشتي و فضاهاي جمعي در مدارس نگرانند

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور خود در مراسم آغاز سال تحصيلي اظهار داشت: خانواده های تهرانی به شدت نگران بودند. این نگرانی بیشتر از بابت وضعیت سرویس های بهداشتی و فضاهای جمعی و تنقلات بچه ها در مدارس بود. وضعیتی که در نگاه نخست کمتر به چشم می آید، و ما كمتر آن ‌را مي‌بينيم، ولی بسیار مهم است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعي، در دویست و سی و چهارمین جلسه شورا ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي در آستانه ماه مهر، گفت: ده سال پیش در شورا سندی با عنوان «استقبال از مهر قلم» طرح و تصویب شد كه از جمله اهداف آن، که در بند اول ماده دوم آن درج شده؛ ارتقاء سطح خدمات بهداشتي مدارس و محصلين است. در بند ب ماده سوم نیز به  وظایف و اقدامات اجرایی از جمله تامین امکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی و آموزشی تاکید شده است، كه در مواد دیگر هم این نكته مورد تاكيد قرار گرفته است.

اعتبار تجهيز مدارس در سال حدود 34 ميليارد تومان است

عضو شوراي شهر تهران با بيان اين‌كه بخشی از اعتبارات مشخص‌شده در اين مصوبه متمرکز، و بخش بیشترش در ردیف های اعتباری مناطق منظور می شود، تا  شهرداران مناطق بنا به سیاست های خودشان هزینه کنند، يادآور شد: اعتبار تجهیز مدارس در سال حدود 34 میلیارد تومان است که در بخش بودجه مناطق 22 گانه تصویب شده است.

وي با اشاره به اين كه روز گذشته و در مراسم آغاز سال تحصيلي در مدارس حضور داشتم، اظهار داشت: خانواده های تهرانی به شدت نگران بودند. این نگرانی بیشتر  از بابت وضعیت سرویس های بهداشتی و فضاهای جمعی  و تنقلات  بچه ها در مدارس بود.  وضعیتی که در نگاه نخست  کمتر به چشم می آید ،و ما كمتر آن ‌را مي‌بينيم، ولی بسیار مهم است.

مسجدجامعي ضمن طرح اين موضوع كه مسئله بهداشت دو بخش دارد، توضيح داد: بخشی از اين قضيه مربوط به مدارس دولتی و بخشی دیگر مربوط به مدارس خصوصی است. علاوه بر این در شهر تهران  ما  با مناطق برخوردار و مناطق کمتر برخوردار  روبرو هستیم. چنانکه مدارس دولتی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران، از نظر دسترسی به امکانات آموزشی و بهداشتي با کمبودهایی جدي روبرو هستند، كه در مناطق ديگر شاهد آن نيستيم. حتی تامین ماسک  و لوازم ضدعفونی کننده  در برخی مناطق شهر برای خانواده ها و  دانش آموزان دشوار است.

دانش‌آموزان مدارس كم‌برخوردار، ابزار بهره‌گيري از فضاي مجازي را ندارند

وي افزود: البته در مناطق کم برخوردار علاوه بر  کمبود تجهیزات آموزش مجازی در مدارس، اين دانش‌اموزان هستند كه با كمبود مواجهند بطوری که دانش آموز تبلت، کامپیوتر، گوشی و امكاناتي از اين قبيل را ندارد، که بخواهد از آموزش های  مجازی استفاده کند. بر اساس مصوبه ای که داریم لازم است کمیسیون سلامت نگاه مجددی به هزینه کرد، این اعتبارات در مدارس در شرایط جدید داشته باشد. این رویکرد می تواند  در کاهش آلام خانواده ها ، ا ولیا و مربیان کمک می کند.

برنامه تهران 1400 نیازمند مشارکت همه سازمان ها و دستگاه هاست

وي ضمن تشكر از شهرداری تهران بابت ارائه طرح مشارکت همه در سال 1400، بيان داشت: اين طرح، سند مهمي است. البته نبايد فراموش كرد ما شورای شهر تهران هستیم، نه شورای شهرداری تهران. بنابراین تهران 1400 را فقط شهرداری نباید بسازد. بلکه نیازمند مشارکت همه سازمان ها و دستگاه های مستقر در شهر تهران است.

اولين مدرسه تهران، 400 سال پيش توسط يك زن ساخته شد

عضو شوراي شهر يادآور شد: در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید،  موضوعی را مطرح کردم که نیاز مي‌بينم دوباره  به عنوان نمونه بیان کنم، تا انگیزه ای برای مشارکت سایر دستگاه ها در خصوص شهر تهران باشد. نكته‌اي كه مي‌خواهم عرض كنم، و مدیران آموزش و پرورش هم از آن استقبال خوبی کردند، مربوط است به اولین مدرسه در تهران. اين مدرسه به عنوان نخستين نهاد آموزشي، همان زمانی ساخته می شود که روستای تهران تبدیل به شهر می شود، و موسس آن هم  یک زن در دولت مرد سالار صفوی است.

مسجدجامعي در پايان اين بخش از سخنانش گفت: شناسایی و معرفی و  احیای این مدرسه می تواند یکی از برنامه های تهران  1400 باشد. از آن زمان بیش از چهارصد سال گذشته و دستگاهی مثل آموزش و پرورش خیلی راغب است، که مدارس تاریخی به ویژه این مدرسه احیا شود . پیشنهاد من این است که این ایده را پی گیری کنیم، و نگاه این باشد که ما به عنوان محور این فعالیت ها چه کارها و همکاریهایی می توانیم با دستگاه های دیگر برای تهران 1400 داشته باشیم.

234-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: