• سه شنبه ٤ شهريور ١٣٩٩-١٥:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٦٥
سید محمود میرلوحی، رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری باید گره پروژه‌های مشارکتی نظیر "مگامال" را باز کند

سید محمود میرلوحی، رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری باید زودتر گره پروژه‌های مشارکتی نظیر "مگامال" را باز کند، که با باز شدن این گره ها در مرحله نخست منابع حبس شده شهرداری آزاد خواهد شد. و در مرحله بعد با تجاربی که به دست خواهد آمد، گره‌های کوری که متاسفانه بر بحث مشارکت‌ فعالیت های مشارکتی، و حضور بخش خصوصی ایجاد شده، باز خواهد شد. در عین حال برای پروژه‌های بزرگ تامین منابع نیز صورت می گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین­الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میر لوحی، در دویست و سی و سومین جلسه شورا، طی تذکری به شهردار تهران، در مورد پروژه مگامال تهران واقع در شهرک اکباتان، گفت: در شورای پنجم اقدامات موثر بسیار صورت گرفت. از جمله تصویب سند جامع سرمایه گذاری با  ۳۴ ماده، که معتقد هستم از اقدامات موثر و مهم این دوره بوده است.

وی افزود: شهرداری باید زودتر گره پروژه‌های مشارکتی را باز کند، که با  باز شدن این گره­ها در مرحله نخست، منابع حبس شده شهرداری آزاد خواهد شد. و در مرحله بعد با تجاربی که به دست خواهد آمد، گره‌های کوری که متاسفانه بر بحث مشارکت‌ فعالیت­های مشارکتی، و حضور بخش خصوصی ایجاد شده، باز خواهد شد. در عین حال برای پروژه‌های بزرگ تامین منابع نیز صورت می گیرد.

میرلوحی افزود: برای مثال در حوزه مترو، و اتوبوس در بسته محرک اقتصادی، رقم هایی پیش بینی شده است، که بخش قابل توجهی از این منابع، به خرید اتوبوس و شروع فعالیت های خط ۱۰ مترو اختصاص خواهد یافت. و در مناطق ۱۸ و ۲۱ فعالیت مترو باید آغاز شود.

وی در ادامه به قرائت تذکر خود پرداخت، وگفت: طی بازدید به عمل آمده و بررسی‌های صورت گرفته، و گزارش های واصله پیرامون پروژه مگامال تهران، واقع در شهرک اکباتان، واجد ایراداتی به شرح زیر می باشد، که لازم است، تا با اتخاذ تدابیر لازم و پیگیری های مستمر و ارائه برنامه زمانبندی، در راستای برنامه‌های شهری، اقدامات لازم را معمول، و گزارش نهایی را مستند، و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه فرمایند .

1-    با توجه به اینکه پروژه دارای سه فاز می باشد، آخرین وضعیت هر یک از فازها به تفکیک از نظر شهرسازی و قراردادی گزارش گردد .

2-    وضعیت رابطه قراردادی شهرداری با طرف قرارداد، از آغاز تا کنون، و آخرین وضعیت آن، بویژه از حیث تعارض منافع گزارش گردد .

3-    وضعیت اسناد رسمی مالکیت پروژه گزارش گردد .

4-    برنامه شهرداری در راستای قرارداد مشارکتی، تعهدات قراردادی سرمایه گذار پروژه ، محوطه سازی ها و ایجاد فضای سبز پروژه که همواره مورد پیگیری مستمر شهروندان شهرک میباشد، گزارش گردد .

 

233-14

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: