• چهارشنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٩-٠٧:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦١٨
محمد علیخانی در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهرداری منطقه 9:

بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی، به غیر از مترو، در سال جاری مصوب شد

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره بر اهمیت اتمام پروژهای شهر تهران، بر اهمیت زیرساخت های شهری برای اعضای شورای پنجم تاکید کرد. وی همچنین گفت: بیش یک هزار و 800 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی به غیر از مترو در سال ۱۳۹۹ مصوب شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در آیین رونمایی از پروژهای منطقه ۹ شهر تهران که با حضور محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل، افشین حبیب زاده، زهرا نژاد بهرام، شهربانو امانی و مجید فراهانی برگزار شد.

 علیخانی گفت: باید به برخی کارهای عمرانی و اعتباری که امسال در نظر گرفته و مصوب شده است، اشاره ای کنم. بیش یک هزار و 800 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی به غیر از مترو در سال۱۳۹۹ مصوب شده است

وی در ادامه گفت: برای امسال قرار است یک میلیون تن آسفالت در معابر شهر تهران استفاده شود. البته در سال گذشته نیز قرار بود یک میلیون تن آسفالت مورد استفاده قرار بگیرد. اما به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، ۷۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر مصرف شد، که خوشبختانه با کارخانه هایی که شهرداری تهران در زمینه آسفالت تدارک دیده است، حدود ۲۰۰میلیارد تومان در هزینه های آسفالت کاری خیابان ها صرفه جویی شد.

علیخانی گفت: برخی از این پروژه ها شاید چندان دیده نشود. مانند طرح هایی که برای نجات تهران از خطر سیل در حال اجراست. برای امسال ۲۹۰ میلیارد تومان برای ساخت مسیرها و کانال های هدایت آب های سطحی در نظر گرفته شده، که در دو سال قبل به ترتیب ۱۹۰ میلیارد تومان، و ۵۰ میلیارد تومان بوده است. این موضوع نشانگر اهمیت زیرساخت های شهری برای شورای پنجم است.

وی در پایان گفت: در کنار انتقادها باید تلاش های انجام شده و کارهای مثبت را هم دید. شاید برخی از این زحمات به چشم نیاید. اما باید گفته شود تا مردم در جریان این تلاش ها قرار بگیرند.

در این مراسم همچنین پیروز حناچی، شهردار تهران ضمن تشکر از همکاری وزارت دفاع از تلاش های مجموعه مدیریت شهری که در اتمام این پروژه ها نقش داشتند، قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: در جهت ارتقاء ناوگان حمل ونقل شهری، 5 هزار دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهد شد.

حناچی همچنین گفت: توسعه فضای سبز در مناطقی که توسعه سرانه فضای سبز آنها پایین است، از اهمیت بسیاری برخوردار است، و جزء اولویت های شهرداری تهران است.

در ادامه این مراسم سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران با اشاره به فعالیت های انجام در شهر تهران، گفت: امروز اگر شهر تهران در میان پایتخت های کشورهای منطقه دارای جایگاه ممتازی است، نتیجه تلاش ها و زحمات مدیریت شهری بوده و هست.

وی گفت: در حال حاضر ما در یک دوره تحول و تغییر ریل در مدیریت کشور هستیم، و البته این تحول با سختی هایی همراه است، که قطعا با شکوفایی توام خواهد بود.

در پایان این مراسم کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان جی، توسط شهردار و اعضای شورای شهر تهران به زمین زده شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: