• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-١٥:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦١١
در پاسخ به اعتراض هیات تطبیق، در دویست و سی امین جلسه شورا

متن تبصره 12 مصوبه اصلاحیه یکپارچگی حمل و نقل عمومی شهر تهران تغییر و به قوانین فرا دست استناد داده شد

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، در دویست و سی امین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد، متن تبصره 12 مصوبه اصلاحیه یکپارچگی حمل و نقل عمومی شهر تهران تغییر کند و به قوانین فرا دست استناد شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی امین جلسه شورا، بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه " اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران" در دستور قرار گرفت. 
در جریان بررسی این امر پیشنهاد کمیسیون عمران در پاسخ به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری نسبت به تبصره 12 اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد.
محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در این زمینه  گفت: درمورد مصوبه اصلاحیه نظام یکپارچه ی بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران که به هیئت تطبیق ارجاع شد و از تبصره 12 الحاقی ایراد گرفتند، به نظر کمیسیون بازگشت نمودیم. مشاهده شد که اگر به قوانین فرادستی استناد کنیم، نمی‏توانند ایرادی بگیرند. مانند قانون جامع معلولان و قانون جامع خدمات ایثارگران که قانون در این خصوص صراحت دارد. 
او افزود: لذا متن پیشنهادی برای جایگزینی تبصره 12 این است که «در خصوص مواردی که طبق قوانین فرادستی تامین اعتبارات لازم برعهده دستگاه دولتی می‎باشد، شهرداری تهران موظف است مبالغ تخفیف اعمال شده را به حساب بدهکاری دستگاه‎ها منظور نماید، تا در اقدامات مالی شهرداری منظور شود». 
در ادامه سید ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تشریح نظر این کمیسیون، گفت: هیئت تطبیق باید به صراحت مشخص کند که مصوبه شورا با کدام یک از قوانین بالادستی مغایرت دارد. 
وی ادامه داد: هیئت تطبیق به طور کلی به ماده 80 قانون شوراها استناد کرده است، که این ماده 34 بند دارد و هرکدام از این بندها تبصره های متعددی دارند. ماده 80 به وظایف شورا پرداخته است، اما نگفته‎اند با کدام بند مغایرت دارد، باید به بندها استناد کنند. به نظر کمیسیون نظارت و حقوقی، هیئت تطبیق کلی گویی کرده است، و در این اعتراض مستندی ذکر نشده است. 
بهاره آروین در ادامه سخنان سید ابراهیم امینی، گفت: متن تغییر یافته، و برخی از قوانین را نادیده گرفته است. درمورد سربازان و دانش‎آموزان قانونی وجود ندارد، و فقط کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید شامل قانون می ‎شوند. به نظرم تبصره قبلی، تبصره عام‎تری بوده است. 
او افزود: با نظر کمیسیون نظارت و حقوقی موافقم چون در اعتراض  قید نشده که با کدام قانون مغایرت دارد، و نکته دیگر اینکه اگر بندهای تخفیف را بنگریم، باید در جایی دستگاه ورود کنند که اعتبارات لازم را دارند. 
 سید محمود میرلوحی نیز در اظهارنظری گفت: پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل به نتیجه نزدیک‎تر است. اگر هیئت تطبیق این اصلاح را بپذیرند، همین سه مورد بنیاد شهید و بهزیستی و کمیته امداد هم حل می‎شود. اینچنین حساب‎های دستگاه ها روشن می‎شود. به نظرم پیشنهاد کمیسیون عمران نزدیک تر و بهتر است.
در نهایت  پیشنهاد محمد علیخانی مبنی بر تغییر متن تبصره با 14 موافق از 16 حاضرین تصویب شد.  
در این جلسه همچنین بررسی یک فوریت لایحه "معرفی 8 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب " در دستور قرار گرفت که یک فوریت این لایحه بدون مخالف به تصویب رسید.
 
230-16

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: