• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-١٥:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦١٠
حجت نظری پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 5 بیان داشت

ساخت و ساز ها در کن، این بخش از ریه تهران را از بین خواهد برد

رییس کمیته مشارکت های شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت و سازهایی که در کن صورت می‎گیرد، عملا این بخش از ریه تهران را از بین خواهد برد. از شورا تقاضا دارم که حتما در زمان بررسی طرح تفصیلی کن به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری در دویست و سی امین جلسه شورا، پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 5 ، گفت:  از آنجایی که خود ساکن منطقه 5 هستم، بسیاری از مشکلاتی که  به درستی به آنها اشاره شد را لمس می‎کنم. 
وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات منطقه 5 ، به محله کن بر می گردد، متاسفانه محله کن، سالهاست که در حال تغییر ماهویست. ساخت و سازهایی که در کن صورت می‎گیرد، عملا این بخش از ریه تهران را از بین خواهد برد. 
وی ادامه داد: از شورا تقاضا دارم که در زمان بررسی طرح تفصیلی کن به این موضوع توجه داشته باشند چرا که چاره‎ای نداریم جز اینکه ریه‎های تهران را برای شهر حفظ کنیم. هرچند که بسیاری  از مالکان ساخت و ساز را ترجیح می‎دهند. 
نظری افزود: نکته دیگر اینکه، بسیاری از مواردی که گفته شد متعلق به گذشته است، و همچنان هم حل نشده است. به عنوان مثال در بزرگراه شهید ستاری که ترافیک بسیار سنگینی دارد، کمی بالاتر از شهرک اکباتان، بنیاد مسکن مجتمع بسیار وسیعی ساخته است، که درحال بهره برداری است. اگر آنجا نیز مسکونی شود، بزرگراه شهید ستاری دیگر جایی برای تردد خود اهالی هم نخواهد داشت.
نظری با انتقاد از پاسخگو نبودن مدیران در برابر اقداماتشان، گفت:  اگر امروز شهردار منطقه‎ای جواز ساخت بدهد و فردا برود، عملا دیگر به امور رسیدگی نمی‎شود، و کسی هم پیگیر نیست، و ما هر روز گزارش می‎کنیم که مشکلات وجود دارد، اما خبری از حل مشکل نیست، و مردم در مشکلات غوطه‎ور هستند. 
وی تاکید کرد: تقاضا دارم که شورایاران بعنوان چشم و گوش اعضای شورا در محلات، راهکارهای خود را هم پیشنهاد کنند.
نظری در ادامه خاطر نشان ساخت: درمورد فضاهای ورزشی هم با وجود اینکه سرانه فضای ورزشی منطقه پنج بد نیست، اما مورادی مانند مجموعه شهدای کن هنوز ساخته نشده اند، که دلیل آن هم  عدم تخصیص اعتبار ذکر می شود.
وی افزود:  در بسیاری از موارد مدیران و مسئولان فکر می کنند، چون بودجه و درآمد کم است، بهتر است تخصیصی به حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت نگیرد، در نتیجه سوله شهدای کن چند سال است که خاک می‎خورد. همه این‎ ها بر اینکه مردم محلات نمی‎توانند از فضا استفاده کنند، تاثیرگذار است.
 
230-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: