• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-١٣:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٠٦
مجید فراهانی برای سومین بار طی تذکری مطرح کرد

لزوم توجه به ایمنی بوستان ها و پارک های محلی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران برای سومین بار در خصوص لزوم توجه به ایمنی بوستان ها، پارک های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده ها به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در دویست و سی امین جلسه شورا، طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه کرد، نوشت: در نخستین دقایق صبح روز یکشنبه ۱۹ مردادماه، نوجوان ۱۴ ساله ای که درحال بازی سرمستانه پینگ پونگ با پدرش بود، هیچ گاه تصور نمی کرد که قرار است تا دقایقی دیگر کابوس مرگ برشانه هایش بنشیند، و قهقه های کودکانه اش جایش را به ضجه های پدر و مادر و خانواده اش بدهند. این ضایعه دلخراش را به خانواده داغدار این فرزند تهران تسلیت عرض می کنم، و از حادثه پیش آمده متاثر و از شهرداری تهران گلایه مندم!

او افزود: در این روزهای گرم تابستانی، تنها دلخوشی کم هزینه اکثر شهروندان تهرانی، حضور در بوستان‌ها و پارک‌های محلی است. حضوری که عدم توجه به ایمنی تجهیزات و فضای امن بوستان می تواند این شادی و دلخوشی را با رغم زدن حادثه هایی اجتناب ناپذیر به کام خانواده ها تلخ کند.

فراهانی تاکید کرد: متاسفانه در سال های گذشته ما شاهد بروز حوادثی همچون مرگ دلخراش فاطمه عزیز، در پارک کوهسار منطقه 15، تا شکستن دست پسر بچه ای در پارکی دیگر، و اخباری تلخ‌تر بوده ایم. حادثه هایی که علتش را می توان در کوتاهی و کم کاری، ضعف نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران توسط واحدهای اجرایی شهرداری مناطق و نواحی دانست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمال در نگهداشت تجهیزات بوستان ها که گه گاه سبب ساز مرگ کودکان و نوجوانان عزیز، و داغدار شدن پدر و مادری که برای سپری کردن لحظاتی شاد به بوستان های شهر رفته اند، افزود: این امر گناهی است نابخشودنی که ابراز تاسف و تسلیت من و شما همکاران عزیز نیز مرهمی بر این داغ نخواهد بود، و تنها راه چاره ایمن ساختن بوستان ها و تفرجگاه های شهری است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس و با عنایت به اهمیت فراهم کردن فضایی امن و ایمن برای حضور شهروندان معزز تهرانی، در بوستان ها و پارک های محلی در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به ایمنی بوستان ها، پارک های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده ها » برای سومین بار به شهردار محترم تهران تذکر می دهم.

او در ادامه داد: جای تاسف است که علی رغم دو تذکر قبلی اینجانب در سال های 1397 و 1398، اقدام جدی در این زمینه برای پیشگیری از تکرار این حوادث ناگوار برداشته نشده است.

فراهانی در پایان تاکید کرد : بر همین اساس لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث و سوانح ناشی از عدم ایمنی تجهیزات و فضاهای موجود در بوستان ها و پارک ها از طریق تشدید نظارت بر عملکرد پیمانکاران مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

230-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: