• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-١٢:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٩٦
سید حسن رسولی پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 5:

شهرک های تهران با هرج و مرج مدیریتی مواجه هستند

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره‌ به هرج‌ و مرج مدیریتی در شهرک‌های شهر تهران، پیشنهاد داد تا شهردار تهران لایحه‌ی به منظور تعیین و تکلیف مسئولیت شهرداری و هیات مدیره‌ شهرک‌ها به شورا ارائه دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید حسن رسولی در دویست و سی امین جلسه شورا،  پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 5، گفت: در قانون تقسیمات کشوری، سلسله مراتب روستا، شهر، بخش، شهرک و... به عنوان واحدهای تقسیمات کشوری به رسمیت شناخته شده است. یکی از این سطوح، شهرک ها اعم از مسکونی، صنعتی و... هستند.

وی ادامه داد: در قانون مربوطه، اداره این شهرکها بر عهده هیئت مدیره شهرک است.

رسولی افزود: از جهتی بیشتر شهرکهای مسکونی تهران، مانند آپادانا، اکباتان و غیره در زمان تاسیس خارج از محدود کاربری و خدماتی شهرداری بودند، که تعدادی از آنها هم اکنون در قلب منطقه پنج قرار دارند.

وی در ادامه افزود: با توجه به هرج و مرج مدیریتی این شهرک ها، پیشنهاد می کنم شهردار تهران برای تعیین تکلیف و تقسیم کار بین شهرداری و هیئت مدیره این شهرک ها، که عمدتا مهلت قانونی آنها گذشته یا انگیزه کافی را ندارند، اما همچنان بر اساس قانون مالک مشائات این شرکت ها هستند، و برای حل این تعارض جدی، لایحه ای تحت عنوان تعیین تکلیف مسئولیت‌های شهرداری و هیات مدیره این شهرک ها به شورای شهر ارسال کند.

رسولی در خاتمه افزود: در بازدیدی که همراه دیگر اعضای شورا از شهرک های منطقه 5 داشتیم، لزوم تعیین تکلیف این شهرک ها مهمترین خواسته ساکنان و شورایاری های آنان بود.

 

230-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: