• يکشنبه ١٩ مرداد ١٣٩٩-١٥:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٧٠
در صحن شورا صورت گرفت

تصویب "لایحه معرفی 29 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قایم مقام ذیحساب"

پس از تشریح "لایحه معرفی 29 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قایم مقام ذیحساب" توسط رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، این لایحه تصویب شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا، و در دفاع از لایحه انتخاب 29 نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب دو گفت: در اجرای ماده 79 قانون شهرداری، تبصره ذیل بند 30 ماده 80 قانون شوراها و مصوبه «انتخاب ذیحساب و عوامل ذیحسابی در شهرداری تهران»- تصویبی در هجدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره سوم)- به منظور نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمان ها ، مؤسسات ، شرکت های وابسته و تابعه شهرداری و حفظ سرمایه ، دارایی ها، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری، همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها، شورا نظارت حین خرج را با انتخاب و تایید ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب شهرداری انجام می دهد.

او افزود: بر همین اساس پس از ارائه لایحه قائم مقامان ذیحساب دو، از سوی شهرداری به شورا و ارجاع از سوی کمیسیون به کمیته بودجه، و نظارت مالی به منظور اعلام ارزیابی فنی و تخصصی با دعوت از افراد معرفی شده از سوی شهرداری نسبت به ارزیابی دانش و تسلط نسبت به قوانین و مقررات، مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای اقدام شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین هم زمان، به منظور ارزیابی پایبندی این افراد به انضباط مالی و عدم سوء شهرت در خصوص استعلام از حراست و بازرسی اقدام گردید. اکنون  بر اساس نتایج ارزیابی فهرست افراد واجد صلاحیت جهت تصویب ارائه می گردد. مدارک و مستندات مربوط به سوابق این افراد، در مستندات دستور در دسترس اعضاء محترم شورا قرار دارد. 

فراهانی با اشاره به انتظارات شورا از قائم مقامان ذیحساب گفت: در پیش نویس ارائه شده مصوبه، نسبت به تبیین انتظارات شورا از قائم مقامان ذیحساب، لزوم تحویل و تحول با قائم مقام ذیحساب پیشین، و ارائه

صورتجلسه تحویل و تحول و ارسال رونوشت به خزانه دار شورا،  تعیین تکلیف خرج خلاف قانون، و لزوم ارسال رونوشت گزارش به شورا، تعیین تکلیف نظارت بر حسن فعالیت قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش نظارت به شورا، محدود کردن فعالیت قائم مقامان ذیحساب در واحد تعیین شده، و الزام شهرداری به اخذ مصوبه شورا در صورت تغییر، محدود نمودن دوره  فعالیت قائم مقامان ذیحساب در واحد تعیین شده، و الزام شهرداری به لحاظ نمودن تغییر ذیحساب بدون تداخل با دوره رسیدگی، و استقرار حسابرس منتخب شورا  و الزام شورا به راه اندازی سامانه الکترونیکی و بر خط گزارشگری مالی قائم مقامان ذیحساب  اقدام شده است.  ان شا ا... با تصویب و رای اعضاء شورا زمینه های تحقق انضباط مالی در شهرداری بیش از پیش فراهم شود.

این لایحه در نهایت با موافقت اعضای شورا نسبت به افراد معرفی شده به تصویب رسید.

 

229-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: