• چهارشنبه ٨ مرداد ١٣٩٩-١٦:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٧٥
حسن خلیل آبادی در گفت و گو با خبرگزاری فارس؛

توجه ویژه دولت به محله جماران/ محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در ۱۰۰ نقطه تهران

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت به دنبال لغو محدودیت ارتفاعی ساخت و ساز در محله جماران است، ‌گفت:‌ بیش از ۱۰۰ نقطه تهران دارای محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌‌ وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره دستور اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در ملک نهاد ریاست جمهوری در محله جماران اظهار داشت: دستوری که روحانی مطرح کرده بر اساس مطالبه و درخواست مردم محله جماران بوده است و مردم محلی درخواست داشته‌اند که محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در این منطقه لغو شود.

وی افزود: بر همین اساس از دفتر رئیس‌جمهور دستوری جهت طرح این مسأله در شورای عالی شهرسازی مطرح  شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امیدوارم دولت اگر می‌خواهد مشکل مردم را برطرف کند تنها یک منطقه از تهران را مدنظر نداشته باشد چرا که در حال حاضر شهروندان تهرانی در بسیاری از مناطق دچار مشکل محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز هستند.

خلیل آبادی با بیان اینکه تخلف ساختمانی انجام گرفته در ملک نهاد ریاست جمهوری در جماران توسط شهرداری بررسی و  تخریب شده است، گفت: در حال حاضر دولت می‌‌خواهد در کمیسیون عالی شهرسازی محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در محله جماران را که پیش از این بر اساس طرح تفصیلی با محدودیت همراه شده، رفع کند.

وی تصریح کرد:‌ این اقدام دولت برای محله جماران در حالی است که شهروندان در منطقه 20 (شهرری) در اطراف حرم عبدالعظیم (ع)، چشمه‌علی و ابن‌بابویه با محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز همراه هستند.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: نه تنها در جماران بلکه در بیش از 100 محدوده و نقطه تهران در حال حاضر محدودیت ارتفاعی برای ساخت و ساز وجود دارد و این موضوع به دلیل قرار گرفتن ساختمان‌ها در مجاورت آثار باستانی، میراث فرهنگی یا اداره‌های خاص است.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: در صورتی که محدودیت ارتفاعی در همه محلات تهران یکسان باشد، ساخت و ساز تسهیل شده و بافت فرسوده زودتر به بافت ایمن و پایدار تبدیل خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: