• جمعه ٢٠ تير ١٣٩٩-١٤:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٨٩
محمد جواد حق شناس در جمع ناشرین و به مناسبت روز قلم مطرح کرد

صنعت نشر آسیب دیده را با جایگزینی راهکارهای تازه نجات دهیم

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این‌که گذر صنایع دستی در خیابان ویلا، گذر هنر در خیابان مظفر، و گذر موسیقی در خیابان لارستان کم کم برپا می‌شود، گفت: گذر کتاب نیز در خیابان انقلاب و خیابان کریم‌خان زند وجود داشته، و به کمک سرمایه های فرهنگی منطقه ۶ می‌توان دغدغه های هنری شهر را تامین کرد. صنعت نشر آسیب‌دیده و باید با همفکری و جایگزینی راهکارهایی تازه، فرهنگ شهر و جامعه را نجات دهیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، به مناسبت روز قلم، مراسم تقدیر از ناشران با حضور محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در انتشارات آمه برگزار شد.

 در این مراسم محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که گذر صنایع دستی در خیابان ویلا، گذر هنر در خیابان مظفر، و گذر موسیقی در خیابان لارستان کم کم برپا می‌شود، گفت: گذر کتاب نیز در خیابان انقلاب، و خیابان کریم‌خان زند وجود داشته، و به کمک سرمایه های فرهنگی منطقه ۶ می‌توان دغدغه های هنری شهر را تامین کرد.

 او با بیان اینکه منطقه ۶ می‌تواند به عنوان یک مقصد فرهنگی شناخته شود افزود: باید کمک کنیم تا چرخه اقتصاد و فرهنگ فعال شود، تا شهروندان بتوانند از خدمات فرهنگی موجود بهترین بهره را ببرند.

حق شناس با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ درصد کاغذ کتاب ها از خارج وارد کشور می‌شود، ادامه داد: صنعت نشر آسیب‌دیده و باید با همفکری و جایگزینی راهکارهایی تازه، فرهنگ شهر و جامعه را نجات دهیم.

 او با بیان اینکه کتاب آدم را به افق‌های بالاتر سوق می دهد، گفت: در حالی که قاچاق کتاب یکی از مشکلات شهر تهران است، جامعه باید به نقطه ای برسد که از قاچاق فروش کتاب نخرد.

 او با بیان اینکه نباید سرانه مطالعه جامعه به دلیل مشکلات موجود کاهش یابد، پیشنهاد کرد: نمی دانیم با این وضع موجود، آینده وضع کاغذ و تیراژ چگونه خواهد شد. اما ناشرین می‌توانند با ارائه کتاب های صوتی و کتاب های دیجیتال نیاز فرهنگی جامعه را تامین کنند.

حق شناس ادامه داد: همچنین می‌توان با اختصاص یارانه به قشر دانشجو و یا موارد دیگر شرایط دشوار پیش رو را پشت سر نهاد.

 فرهادی شهردار منطقه ۶ نیز در این مراسم با بیان اینکه کارهای فرهنگی تهران الگو برای سایر شهرهاست، گفت: به برنامه منسجمی نیاز داریم تا شیوه فعالیت تمامی کافه کتاب ها به رشد سرانه کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک کند.

 او با بیان اینکه منطقه ۶ به عنوان بافت و پاتوق فرهنگی تهران شناخته می شود، گفت: بیش از ۳۵۰ کافه‌گالری و ۳۵ مرکز آموزشی در منطقه ۶ وجود دارد، و می‌توان از این فرصت برای دانشجویان و اهل قلم و هنر بهترین بهره را برد.

 او با بیان اینکه خانه های قدیمی بسیاری نیز در منطقه ۶ وجود دارد، تصریح کرد: با بسترسازی می‌توان این پتانسیل‌ها را در خدمت شهر در آورد.

 شهردار منطقه ۶ اضافه کرد: انسان‌های فرهیخته شهر سرمایه های اجتماعی شهر هستند، و باید این سرمایه‌ها را حفظ کرد.

 شهردار منطقه ۶ همچنین با بیان اینکه برای جمع آوری دستفروشان کتاب نیاز به درک متقابل داریم، گفت: در حالی که بر اساس قانون و درخواست برخی از شهروندان ناچاریم دستفروشان را جمع‌آوری کنیم، عده‌ای از شهروندان نیز ناراحت می‌شوند که دست فروشان در این وضعیت اقتصادی چه باید بکنند. مدیریت شهری نمی‌تواند از طرفی مشکل سد معبر را حل کند و از طرفی وضعیت اقتصادی این افراد را تامین کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: