• سه شنبه ١٧ تير ١٣٩٩-١٦:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٧٥
پرونده باغات در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر بررسی شد(14-225)

از املاک بلوار ارتش تا املاک منطقه 2

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا، بررسی پرونده باغات در مناطق تهران را در دستور قرار دادند. در این جلسه،4 پلاک ثبتی باغ تشخیص داده شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا، بررسی پرونده های پلاک های ثبتی مربوط به باغ یا غیر باغ بودن برخی املاک در شهر تهران در دستور قرار گرفت، که تعداد 6 پرونده مورد بررسی قرار گرفت. نظر کمیسیون باغات در4 مورد مبنی بر باغ بودن به تصویب رسید.

در ابتدای رسیدگی به این پلاک های ثبتی، پلاکی در محدوده بلوار ارتش مورد بررسی قرار گرفت. نظر کمیسیون باغات مبنی بر غیر­ باغ بودن ملک مورد نظر، با مخالفت برخی از اعضا همراه بود. دلیل مخالفت این اعضا رای سال گذشته شورا مبنی بر باغ بودن ملک مورد نظر بود.

در همین ارتباط بهاره آروین، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، در مخالفت با نظر کمیسیون باغات، گفت: ما در سال گذشته و در شورای پنجم، رای به باغ بودن ملک مورد نظر داده­ایم. در آن زمان چه اطلاعاتی نداشتیم؟ در حال حاضر چه اطلاعات و مستندات جدیدی در مورد این ملک بدست شورا رسیده است که در آن زمان وجود نداشته است؟

وی گفت: من متوجه استدلال­ها در مورد نقض رای گذشته این پرونده نمی­شوم. بر چه مبنایی در صدور رای گذشته اشتباه شده است؟ فکر می کنم با انجام چنین اقداماتی، وحدت­ رویه در شورا بهم می­خورد!

در ادامه زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت در مخالفت با نظر کمیسیون باغات، گفت: ملک مذکور باغ نیست. در سند ملک مذکور هیچ اشاره ای به باغ بودن نشده است. در این ملک 18خانواده زندگی می­کنند،  که عمدتا از مهاجرین و جنگ­زدگان جنوب کشور هستند.

وی گفت: چون پلاک­های اطراف ملک مورد نظر هم باغ هستند، تغییری در ارزش اکولوژیک و زیست محیطی منطقه ایجاد نمی­کند.

در  ادامه مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی به عنوان مخالف نظر کمیسیون باغات، گفت: در جایی که مردم خودشان اقدام به کاشت درخت در حیاط منزل خود می­کنند، نباید بابت ساخت و ساز و قطع احتمالی درختان جریمه بشوند.

وی گفت: این موارد و مواردی از این دست، جزء حقوق مکتسبه مردم است. و باید به گونه­ای در این زمینه برخورد کرد، که مردم برای کاشت درخت تشویق بشوند.

 علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح­های شهری در موافقت با نظر کمیسیون باغات، گفت : من هم معتقد به عدم مجازات برای درختکاری هستم. و نباید به گونه­ای عمل کنیم که تفسیر رای به صورت دو گانه مطرح بشود.

وی در ادامه گفت: ما ضوابطی در این زمینه داریم. ولو به غلط که فرصت اصلاح این ضوابط را در سه سال گذشته داشتیم، که انجام ندادیم. و نباید این مطلب موجب تضیع حقوق مردم بشود.

پس از صحبت های دیگر موافقین و مخالفین، نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن به تصویب نرسید.

در ادامه نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن املاکی در محدوده پاسداران، سعادت آباد، خیابان فرشته، خیابان باهنر و بلوار فرحزادی، بدون نظر مخالف به رای گذاشته شد، و به تصویب اعضا رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: