• چهارشنبه ١١ تير ١٣٩٩-١٨:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٩٨
سید ابراهیم امینی

پیام تسلیت نایب رئیس شورا در پی حادثه کلینیک سینا اطهر

در پی درگذشت دلخراش تعدادی از هموطنانمان در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیامی ضمن تشریح برخی ابعاد این حادثه، درگذشت جمعی از شهروندان در این آتش‌سوزی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است.

إنا لله وإنا إليه راجعون
درگذشت جانسوز تعدادی از هموطنانمان از جمله تنی چند از کادر درمان و مراجعین مرکز درمانی سینا اطهر، در روزهایی که مردم ما نگران وضعیت شیوع هرچه‌بیشتر ویروس کرونا هستند، غمی بزرگ بر غم‌های ملت ایران افزود.
 
اگرچه بررسی علت قطعی و تامه حادثه و منشاء اوليه بروز آن توسط كارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران با همکاری تيم بررسی علت حريق و سایر مراجع ذیربط در دست بررسی است اما بررسی‌های اولیه نشان دهنده وجود اشكال در سيستم برق اتاقك محل نگهداری سيلندرهای اكسيژن بوده و متاسفانه به‌نظر می‌رسد این‌بار نیز بی‌توجهی به نکات ایمنی منجر به از دست دادن تعدادی از هموطنان در حادثه ناگوار دیگری گردید.
 
در این رابطه پیشتر نیز سازمان آتش‌نشانی شهر تهران دستورالعمل‌های لازم جهت مقابله با آتش‌سوزی را به این مرکز ابلاغ نموده بود و در سال ۱۳۹۷ باتوجه به پیگیری‌های مجدد سازمان و عدم اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی توسط این مرکز، اخطاریه نظام بازرسی اماکن از سوی واحد مربوطه در سازمان آتش‌نشانی به این مرکز ابلاغ شد و در نهایت در سال ۱۳۹۸ نیز اخطار جدی شهرداری منطقه ۱ تهران مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل مربوطه به مالک ساختمان ابلاغ گردید که پس از آن برخی اقدامات ایمنی برای مقابله با آتش‌سوزی به‌صورت ناقص در خصوص این ملک صورت گرفت.
 
مشاهده می‌شود که بازهم بی‌توجهی به نکات ایمنی و عمل نکردن دستورالعمل‌های لازم با هزینه‌ای اندک، منجر به هزینه بزرگ از دست دادن شماری از هموطنان و ماتمی عمومی در سطح جامعه گردید. از این‌رو ضروری است قوانین مرتبط به‌گونه‌ای اصلاح و تنظیم گردند که ضمانت اجراهای قوی‌تری برای عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در ساختمان‌های ناایمن پیش‌بینی گردد تا شاید دیگر شاهد حوادث تلخ از این‌دست نباشیم.
 
ضمن طلب آمرزش برای از دست رفتگان این سانحه، عرض تسلیت مجدد به بازماندگان و آرزوی بهبودی هرچه سریعتر آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ، جا دارد از نیروهای زحمتکش شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، اورژانس و نیروی انتظامی که از لحظات اولیه وقوع انفجار و آتش‌سوزی با حضور در محل حادثه به کمک مصدومان و خدمت‌رسانی پرداختند تقدیر و تشکر نمایم.
 
 
سید ابراهیم امینی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: