• دوشنبه ٩ تير ١٣٩٩-١٢:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٧٠
محسن هاشمی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های کوچک مقیاس منطقه 18:

نظام عادلانه دریافت عوارض و مالیات در کشور، می تواند بخشی از فاصله طبقاتی موجود را جبران کند/ پروژه های کوچک مقیاس محله ای نقش موثری در رفع مشکلات محلات دارند

رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان مطلب که اگر نظام دریافت عوارض و مالیات در کشور عادلانه شود، می توان بخشی از فاصله طبقاتی موجود را جبران کرد، گفت: اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی از جمله برنامه های اولویت محور در برنامه سوم توسعه شهر تهران است که می تواند در رشد و ارتقا سرانه های خدماتی محلات و رفع گره ها و محلات شهر تهران موثر باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی صبح امروز با حضور در شهرداری منطقه 18 از پروژه های این منطقه که برخی در مرحله افتتاح و برخی در مرحله کلنگ زنی قرار داشتند، نظیر بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی کودکان حکیم و  سرای محله شهید رجایی و کتاب خانه محله یافت آباد جنوبی ،پروژه خدماتی ورزشی و فضای سبز یافت آباد(نارون) و پروژه توسعه خط ۳ مترو  بازدید کرد.

در این بازدید شهربانو امانی رییس کمیته ایمن سازی حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، صفا صبوری معاون فنی و عمران شهرداری تهران، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸  و معاونین وی نیز حضور داشتند.

محسن هاشمی در مراسم  شروع عملیات احداث سرای محله شهید رجایی و کتاب خانه محله یافت آباد جنوبی ، ضمن گرامیداشت دهه کرامت، گفت: دهه کرامت و ایام میلاد امام رضا(ع) و خواهر بزرگوراشان فاطمه معصومه (ع)را گرامی می داریم.

وی افزود: کرامت، به معنای بخشش و رحمت در عین حفظ منزلت انسان است، و تاکید قرآن و روایات بر حفظ کرامت انسانی نشان می دهد، که اگر شخصیت یک انسان تحقیر و عزت نفس او آسیب ببیند، این فرد نه برای خود و خانواده اش، و نه برای جامعه کارکرد سابق را نخواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: سیره و رفتار امام رضا (ع)، بروز و ظهور کرامت انسانی است. و عملکرد ایشان، حتی مقابل کسانی که برای سئوال و تکدی گری به ایشان مراجعه می کردند، به نحوی بود که فرد نیازمند، احساس شخصیت کند، و بخاطر نیاز خود احساس حقارت و کوچکی نکند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: منطقه 18 هم از مناطقی در تهران است که در عین کمتر برخورداری از امکانات وزیرساخت ها، در عرصه های گوناگون انقلاب، بخصوص دفاع مقدس بیشترین فداکاری ها و خدمات را ارائه داده است.

وی خاطر نشان ساخت: مدیریت شهری باید بعنوان بخشی از مجموعه مدیریت کشور، تلاش کند کرامت انسانی و شان مردم بخصوص اقشار نیازمند حفظ شود. و شرایط سخت اقتصادی جامعه موجب نشود، که این قشر با اختلال در معیشت و دریافت خدمات در زندگی مواجه شود.

هاشمی در ادامه گفت: اگر نظام دریافت عوارض و مالیات در کشور عادلانه شود، می توان بخشی از فاصله طبقاتی موجود را جبران کرد، و از شهروندانی که استفاده بیشتری از خدمات، زیرساخت ها و انرژی می کنند، جهت ارائه خدمت مناسبتر به اقشار فرودست جامعه مالیات دریافت کرد.

وی در ادامه با اشاره به بحران امروز مستاجران، اظهار داشت: بحران امروز مستاجران و افراد فاقد مسکن، نتیجه فقدان توسعه وسیاست های متوازن در حوزه مسکن وشهرسازی است که به احتکار زمین و ساختمان به عنوان یک سرمایه انجامیده است، و باید مانند بسیاری از شهرهای توسعه یافته جهان، از محل نقل و انتقال ملک و ارزش افزوده، ساختمان درآمد پایدار شهری تامین شود. و هزینه اجاره نشینی و مسکن اقشار بدون خانه تعدیل شود.

هاشمی در ادامه گفت: پروژه هایی که امروز افتتاح می شود، یا کلنگ آن بر زمین می خورد، عمدتا پروژه های کوچک مقیاس  محلی و منطقه ای هستند، که براساس راهبرد محله محوری شورای پنجم، و با توجه به بحران مالی مدیریت شهری در اولویت قرار گرفته اند، که امیدواریم به گشودن گره ای از فعالیت مردم بیانجامد.

وی افزود: در شورای پنجم و در تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران انجام  پروژه های اولویت محور را به تصویب رساندیم که  یکی از آنها اجرای هزار پروژه کوچک مقیاس در سطح مناطق و محلات بوده است.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۸ بالغ بر ۵۰ پروژه کوچک مقیاس انجام شده  که یکی از آنها توسعه خط بوده که از جمله  از کارهای خوب شهرداری این منطقه بوده است.

هاشمی گفت: امیدواریم به زودی این امکان فراهم شود تا ساخت و توسعه خط ۳ را شاهد باشیم.

در پایان این بازدید،  مراسم تنفیذ احکام دبیران کارگروه های تخصصی شورایاری های  این منطقه با حضور محسن هاشمی و شهربانو امانی برگزار شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: