• شنبه ٧ تير ١٣٩٩-١٠:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٣١
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با میزان

مهدکودک‌های سازمانی در ایام کرونا فعال شوند/ آبیاری برخی زمین‌های زراعی جنوب تهران با فاضلاب

خبرگزاری میزان- عضو شورای شهر تهران به سوالی درباره وجود مشکلات بازگشایی مهدکودک‌ها با وجود استمرار کرونا و چندبرابر شدن شهریه‌های آنان به بهانه اجرای پروتکل‌های بهداشتی پاسخ داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با میزان به تشریح ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراجعه مردم به بوستان‌ها پرداخت و گفت: در هوای آزاد ما نگرانی خاصی نسبت به مکان‌های سرپوشیده از ابتلای افراد به این بیماری نداریم و البته در این بوستان‌ها هم باید افراد به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بپردازند.

خداکرمی تصریح کرد: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به بازگشایی اصناف گرفته است، در اینجا نقش مردم از اهمیت بسیار برخوردار می‌شود و افراد حتما باید از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: خواهش ما این است که افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند حتما با فاصله از دیگر افراد قرار بگیرند.

ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بوستان‌های تهران

خداکرمی تصریح کرد: هرچند ما در پارک‌ها و بوستان‌ها نسبت به بحث کرونا نگران نیستیم چراکه این‌ها از فضای باز برخوردار هستند و چون هوا جریان دارد اگر افراد فاصله‌گذاری را رعایت کنند و ماسک بزنند، قطعا شرایط بهتری نسبت به مکان‌های سرپوشیده خواهد داشت.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم به ویژه‌ شهروندان تهرانی باید به این مساله توجه کنند که کرونا تمام نشده و حتما رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

آبیاری برخی زمین‌های زراعی جنوب تهران با آب فاضلاب

خداکرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نگرانی‌ هرساله درباره بیماری‌های واگیردار ناشی از آلودگی سبزیجات خاطرنشان کرد: خداراشکر تاکنون گزارشی خاصی از این موارد نداشتیم اما به طور کلی خاک قدرت پایش دارد و بسیاری از مواد آلاینده‌ها و انگل‌های با آب و مواد ضدعفونی شسته می‌شوند و این نگرانی با این شستشو حل می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی ما در این حوزه نگران نیستیم و هرچند ممکن است در برخی مزارع جنوب تهران به دور از چشم نهادهای نظارتی آبیاری با فاضلاب صورت بگیرد اما آلودگی این مناطق بسیار بالا نیست و از منظر جهانی وضعیت‌مان خیلی بد نیست.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما اکنون برنامه‌ای داریم که کشاورزان را تشویق کنیم که محصولاتی را بکارند که بتوانند خودش را پایش کند، برای مثال برخی محصولات مانند سیب‌زمینی و پیاز ممکن است بیشتر آلودگی را از خاک بگیرند و بالعکس گندم، برنج یا علوفه‌جات کمتر در معرض این خطرها قرار دارند، در نتیجه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی می‌توان در این حوزه کار کرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگرچه این مساله سلامت موادغذایی و محصولات کشاورزی یکی از وظایف عمده وزارت جهاد و کشاورزی است که باید این‌ها نظارتشان را بر استفاده از آب آلوده و سموم کشاورزی در مزارع اطرف تهران بیشتر کنند.

خداکرمی ادامه داد: این مساله در خصوص مزارعی که در اطراف تهران وجود دارند و نظارت بر آن‌ها سخت‌تر است، حیاتی تر بوده و اگرچه این سبزیجات در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه می‌شود اما ابزار نظارتی تولید این محصولات دست وزارت جهاد و کشاورزی است.

اولویت شتسشو با مواد ضدعفونی بر استفاده از آب در شرایط کم آبی

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت کم آبی در تابستان تصریح کرد: به هرحال با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم هم اکنو مشکل کم آبی نداریم اما این مساله دلیلی بر این نمی‌شود که ما به مصرف بی رویه آب بپردازیم و باید از منابع آبی خوبی حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: مردم باید رعایت کنند چراکه به هرحال منابع آبی کم هستند و حدالامکان شستشوی دست‌ها با مواد ضدعفونی اولویت دارد تا اینکه در فصل تابستان‌ بخواهیم با مصرف بی رویه آب به شستشوی دست‌ها بپردازیم.

مهدکودک‌های سازمانی در ایام کرونا فعال شود

خداکرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود مشکلات بازگشایی مهدکودک‌ها با وجود استمرار کرونا و چندبرابر شدن شهریه‌های آنان به بهانه اجرای پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: به هرحال در این زمینه سیاست‌گذار، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هرسه ستاد ملی مقابله با کروناست و دستورالعمل‌ها را هم این افراد اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی اجرای دستورالعمل‌ها در این زمینه هم به عهده بهزیستی است و واقعا شهرداری قدرتی در این زمینه ندارد که به این مساله ورود کند، حتی خانه کودک‌های شهرداری هم آنچنان فعال نیستند و اگر فعالیت داشته باشند هم طبق پروتکل‌‎ها عمل می‌کنند.

خداکرمی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر پزشکان کودکان کمتر در معرض خطر کرونا قرار دارند و همان شستن دست‌ها و مراقبت از آنان در عدم برخورد با افراد مبتلا به این بیماری شاید کفایت کند اما کلا این کار از عهده شهرداری خارج است.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد کرونای شهرداری و بهزیستی باید در این مساله اظهارنظر کرده و من از خانواده‌ها این درخواست را دارم که اگر مواردی از تخلف را دیدند، به این نهادها اطلاع داده و برای پیگیری آن مراجعه کنند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگرچه توصیه من این است که خود سازمان‌ها و ادارات مهدکودک‌هایشان را فعال کنند چراکه در این صورت کنترل بهتری در مقابله با کرونا صورت می‌گیرد و به طور کلی مادران می‌توانند به طور آسانتری از وضعیت فرزندان خود مطلع شوند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم که به خاطر کمک به کارمندان خانم سازمان‌ها و ادارات، مهدکودک‌ها یا خانه‌های کودک در هر سازمان شکل بگیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: