• چهارشنبه ٤ تير ١٣٩٩-١٤:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١١٥
محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورا در آیین رونمایی از پویش تئاتر برای بچه ها:

باید برای ماندگار کردن ایثار خانواده های شهدا از زبان هنر استفاده کرد

رییس کمیسیون فرهنگی شورا در در آیین رونمایی از پویش تئاتر برای بچه ها گفت: یکی از کارکردهای هنر نمایشی، ماندگار کردن ایثار خانواده هایی است که با وجود تقدیم ۵ شهید به انقلاب اسلامی، هیچ تقاضایی ندارند. اینها سرمایه های شهر ما هستند. و باید با زبان هنر برای ماندگار کردن این ارزش ها استفاده کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شورای اسلامی شهر تهران، محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورا صبح امروز با حضور در شهرداری منطقه ۱۵، با همراهی وحید رضا محمدی، شهردار این منطقه و اکبر مختاری معاون اجتماعی منطقه از پروژه های کوچک مقیاس منطقه ۱۵، پروژه فرامنطقه ای بزرگراه نجفی رستگار، و پردیس تئاتر شهر تهران در این منطقه بازدید به عمل آورد.

حق شناس در انتهای این بازدید و در آیین رونمایی از پویش تئاتر برای بچه ها، در پردیس تئاتر شهر تهران که با حضور حجت الاسلام امرودی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و حسین عالم بخش مدیر پردیس تئاتر تهران  در حال اجرا بود،  گفت: در ابتدا لازم می دانم زادروز حضرت معصومه(س) و روز دختر را به همه دختران این سرزمین تبریک بگویم.

وی ادامه داد: بدون شک خواهران و دختران این سرزمین نوید دهنده و گرمابخش جامعه هستند، و برقرار بودن یک جامعه با حضور بانوان قطعا ممکن خواهد بود.

حق شناس در ادامه سخنان خود افزود: امروز فرصتی دست داد تا بتوانیم تشکری هر چند کوچک از جامعه هنری، بویژه هنر نمایش داشته باشیم، و نسبت به آنان ادای احترام کنیم.

وی ادامه داد: به طور قطع هنر سینما ، نمایش تلویزیونی و رادیو، همه مرهون هنر نمایش و تئاتر است، و امروز وظیفه ما به عنوان تصمیم سازان عرصه فرهنگ این است، که فضایی برای بروز و ظهور هر چه بیشتر این هنرخلق کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: ما باید تلاش کنیم تا هنرمندان عرصه نمایش، با جامعه و مخاطبین ارتباط برقرار کنند. این امر برای رشد و تعالی جامعه بسیار مهم و موثر است. با چنین رویکردی و برای برخورداری پهنه جنوب تهران از آثار این هنر، چنین مجموعه ای (پردیس تئاتر شهر تهران) راه اندازی شد، تا راهکاری باشد برای رفع یکی از چالش های اصلی تهران، که همانا عدم تناسب درعدالت توزیعی و اجتماعی شهر تهران است.

حق شناس افزود: می دانید بیشتر امکانات تئاتر تهران در مرکز تهران است. لذا در راستای برخورداری مردم جنوب تهران، این مرکز راه اندازی شد. امیدواریم تلاش بشود از ظرفیت بزرگ این مجموعه به نحو احسن استفاده شود. البته باید گفت این مجموعه یک ظرفیت ملی است.

این عضو شورا همچنین گفت: منطقه ۱۵ در بسیاری موارد جزو مناطق محروم پایتخت است. امیدواریم با هنر تئاتر و نمایش، فرصتی برای توسعه این منطقه فراهم شود. همچنانکه دو گنجینه بزرگ پایتخت در این منطقه وجود دارد. یعنی فرهنگسرای خاوران و پردیس تئاتر شهر تهران.

حق شناس همچنین ابراز امیدواری کرد، که حضور هنرمندان جاذب جوانان و نوجوانان باشد، و موجبات بهره مندی منطقه را فراهم آورد، و هنرمندان هم بتوانند پرچم این هنر را به اهتزاز در بیاورند.

حق شناس در ادامه همچنین به نام گذاری خیابان شهیدان سجادیان در ابتدای برنامه بازدید خود اشاره کرد، و گفت: ما با خانواده هایی  روبرو هستیم که با وجود تقدیم ۵ شهید به انقلاب اسلامی، هیچ تقاضایی ندارند. اینها سرمایه های شهر ما هستند.

وی افزود: لذا یکی دیگر از کارکردهای هنر نمایشی، ماندگار کردن ایثار این عزیزان است. باید با زبان هنر برای ماندگار کردن این ارزش ها استفاده کرد.

لازم به ذکر است، صبح امروز محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، با حضور در منطقه ۱۵،  از پروژه در حال ساخت بزرگراه شهید نجفی رستگار بازدید کرد.

وی همچنین از دو پروژه کوچک مقیاس، پاتوق محله پویا، در هاشم آباد، و پاتوق محله امید، در شهرک رضویه که با مشارکت شهروندان به اجرا درآمده است، بازدید کرد، و آن را تجربه جدیدی در مشارکت شورا یاری و شهروندان در مدیریت شهری دانست، که قابلیت انجام در سایر محلات شهر تهران را دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه، از مرکز خوداشتغالی شکوفا، در محله رضویه بازدید کرد، و از اینکه این مرکز بزرگ با حضور زنان سرپرست خانوار به قرارگاه جهادی برای ساخت ماسک تبدیل شده است، قدردانی کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: