• جمعه ٢ خرداد ١٣٩٩-١٢:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٣٢
علی اعطا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در گرو مساعدت دولت

سخنگوی شورای شهر تهران: در صورت مساعدت دولت می‌توانیم ناوگان حمل و نقل عمومی را گسترش و جابه جایی مسافر را افزایش دهیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در بحث حمل و نقل عمومی، تامین ناوگان بر عهده دولت است، اما حدود ۹ سال است که هیچ اتوبوسی به ناوگان اتوبوس رانی تهران اضافه نشده است.
وی گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی با وجود اینکه در بخش خطوط ریلی قابلیت افزایش داریم و می‌توانیم جابه جایی مسافر را از حدود ۲ میلیون نفر به ۶ میلیون حتی بالاتر در روز افزایش دهیم، اما به علت اینکه در این بخش با کسری مواجه هستیم با همان ظرفیت یک میلیون و هشتصد نفر کار می‌کنیم.

 
 
 
این مطالبه‌ای است که مدیریت شهری در این دوره مطرح کرده، اما به نتیجه نرسیده است.
اعطا افزود: اتوبوسرانی روزانه در حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و مترو در حدود یک میلیون ۹۰۰ هزار نفر جا به جا می‌کند. یعنی در مجموع حدود ۴ میلیون نفر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. برای اینکه ظرفیت جابه جایی را بالاتر ببریم باید دولت به طور موثر وارد عمل شود.
وی در خصوص تشخیص باغ یا باغ نبودن زمین‌ها هم گفت: این موضوعی است که در سه سال گذشته شورا همواره با آن مواجه است. پلاک‌های ثبتی در صحن جلسه شورا بررسی می‌شود که به لحاظ تعداد درختان و سوابقی که دارد آیا از مصادیق باغ هست یا نه. خوشبختانه رویه این است هر زمینی که مالک آن درخواست صدور پروانه می‌دهد حتما کنترل و حتی تعداد درختان هم در نظر گرفته می‌شود.
اعطا افزود: شورای پنجم از ابتدا حساسیت ویژه‌ای به صیانت از باغات دارد. همه این زمین‌ها با دقت در صحن بحث و بررسی می‌شود تا پروانه‌ای برای ساخت و ساز در باغ‌ها صادر نشود. زمین‌هایی که باغ تشخیص داده می‌شود، مالکان می‌توانند در یک تراکم و سطح اشغال محدود از مصوبه خانه باغ استفاده کنند و فعالیت‌های متنوعی مثل گردشگری، آموزشی، رستوران و فعالیت‌های فرهنگی هنری داشته باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: