• دوشنبه ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٨٧
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس؛

اجرای طرح ترافیک در دوره کرونا مصوبه قانونی دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک با شرایط جدید در دوره کرونا مصوبه قانونی دارد و قابل اجرا است، گفت: نمی‌توان اجرای قانون را به خاطر مخالفت یک دستگاه تعطیل کرد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره اجرای دوباره طرح ترافیک اظهارداشت: شورای شهر در مورد اجرای طرح ترافیک مدافع مصوبه شورای ترافیک تهران و قانون است و تاکنون هیچ مصوبه ای مبنی بر لغو طرح ترافیک وجود نداشته است و شهرداری تنها طبق اعلام وزیر بهداشت طرح ترافیک را به جهت همکاری اجرایی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه حتی ستاد کرونا هم مصوبه‌ای برای لغو طرح ترافیک نداشته است، گفت: دلیل اینکه ما تاکنون با لغو طرح ترافیک مخالفت نکرده‌ایم شرایط کرونا بوده ولی برای همین مدت هم لازم بود که مصوبه‌ای اخذ می‌شد تا لغو طرح ترافیک قانونی باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به جلسه هفته گذشته شورای ترافیک تهران در مورد اجرای طرح ترافیک با شرایط جدید برای دوره کرونا در پایتخت اشاره کرد و گفت: در این جلسه شهردار تهران و معاون حمل و نقل شهرداری، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، رئیس شورا و بنده از کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور، همچنین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران حضور داشتند. همه حاضران در جلسه موافق اجرای طرح ترافیک با شرایط جدید برای دوره کرونا بودند.

علیخانی گفت: نماینده استانداری در این جلسه حضور داشت ولی معتقد بود که برای اجرای طرح ترافیک باید نظر استاندار تهران نیز گرفته شود که حاضران مشکلی با این موضوع نداشتند و قرار شد شهردار  تهران با ایشان صحبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه قانون نباید تعطیل شود، گفت: قطعا استانداری حق هرگونه اظهار نظر را دارد اما نمی‌شود اجرای قانون را به خاطر مخالفت یک دستگاه تعطیل کرد.  استاندار حق وتو مصوبه قانونی را ندارد و انتظار این است که اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود دارد استانداری به هماهنگ شدن دستگاه‌ها و یکپارچه شدن مدیریت شهری کمک کند نه اینکه خودش هم وارد دعوا شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اجرای  طرح ترافیک با شرایط جدید در دوره کرونا مصوبه قانونی دارد و قابل اجرا است، گفت: شهرداری باید حتماً این مصوبه را اجرا کند چرا که بسته ترافیکی مذکور مورد توافق شهرداری ، پلیس راهور تهران بزرگ و شورای شهر بوده و به تصویب شورای ترافیک شهر  نیز رسیده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: