• سه شنبه ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٩-٠٩:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٢٩
محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران:

متولیان حوزه فرهنگ در مدیریت شهری، در معرفی دینداری امام علی(ع) و مبارزه با خرافات فعالیت بیشتری داشته باشند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) تاکید کرد: امروز راه امام علی در برابر ما قرار دارد. امیدواریم دستگاه های فرهنگی کشور، بخصوص متولیان حوزه فرهنگ در مدیریت شهری، در معرفی دینداری ناب و منطبق برسیره و روش امام علی و مبارزه با خرافات و افراط و غلو ، فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در ابتدای دویست و سیزدهمین جلسه شورا، سانحه بوجود آمده برای شناور کنارک را به خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی و خانواده های شهدا و مجروحان تسلیت گفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ایام شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین و شب های پرفیض قدر قرار داریم، افزود: تفاوت ماه مبارک رمضان امسال، در نوع متفاوت ارتباط با خالق هستی است، همزمانی شب های قدر با ایام شهادت امیرمومنان، نوع ارتباط مطلوب با خداوند را در سیمای ایشان نشان می دهد.

محسن هاشمی میانه روی و اعتدال در زندگی را  یکی از ویژگی های برجسته امیرمومنان برشمرد و ادامه داد: به نحوی که نمی توان بین اوصاف مختلف ایشان، یکی را بر دیگری برتری دارد، علی به همان میزان که به عدالت اهمیت می دهد، در عبادت کوشاست. معیشت مردم و گرسنه نماندن آنها، برقراری امنیت، رفاه و آرامش برای مردم، در کنار دعوت آنها به اخلاق و رستگاری، ترجیح خدمت به جامعه، به امورات شخصی، در کنار پرورش کارگزاران و مسئولان حکومتی، همه از ویژگی های امامی است که چهره ای ماندگار برای تاریخ بشر، فراتر از هر دین و مذهبی بجا گذارده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: برجسته ترین ویژگی امام علی، وفاداری او به سنت و سیره رسول خدا بود. و بدین خاطر با بدعت، غلو و افراط در دینداری شدیدترین برخوردها را انجام می داد. و از فرقه سازی، انتساب برداشت های سلیقه ای و بی مبنای عقلانی به دین جلوگیری می کرد.

محسن هاشمی تاکید کرد: امروز راه امام علی در برابر ما قرار دارد، تا پا در مسیر میانه روی و اعتدال که جوهره عدالت است، بگذاریم. و از دامن زدن خرفات، افراط و تفریط، غلو و مغالطات به دین جلوگیری کنیم. خروج از مسیر علی، یعنی میانه روی و اعتدال در دینداری، موجب بدبینی و زدگی بخش بزرگی از جامعه و نسل جوان نسبت به دین می گردد. و تبدیل دین به فرقه که یکی از آسیب های جدی دوران ما و نتیجه دوری از عقلانیت است، بزرگترین خیانت به اسلام و منش توحیدی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد، تا دستگاه های فرهنگی کشور، بخصوص متولیان حوزه فرهنگ در مدیریت شهری، در معرفی دینداری ناب و منطبق برسیره و روش امام علی و مبارزه با خرافات و افراط و غلو ، فعالیت بیشتری داشته باشند.

1-213

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: