• دوشنبه ٤ فروردين ١٣٩٩-٠٩:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٤٧
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران مطرح کرد:

پیشنهاد اختصاص ۵۰ درصد بودجه فرهنگی سازمان‌های دولتی به ستاد کرونا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در نامه‌ای به فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران خواستار اتخاذ تدابیری برای صرف ۵۰ درصد بودجه فرهنگی نهاد و سازمان های دولتی شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه‌ای که خطاب به دکتر زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا ویروس شهر تهران نوشته است، گفت: کشور بیش از یک ماه است که درگیر اپیدمی کرونا ویروس است و هر روز تعداد زیادی از هموطنان از جمله شهروندان تهرانی به این ویروس مبتلا می شوند که این مسئله از سویی سبب جان باختن شماری از هم وطنان شده است و از سویی دیگر چرخ اقتصادی را متوقف کرده و هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها، شبکه درمانی، بیمارستان‌ها و ... گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه هنوز زمان پایان این ویروس مشخص نیست وکسی نمی داند کشور تا به چه زمانی درگیر رسیدگی به تبعات ناشی از این اپیدمی است گفت: با اینکه دولت و بسیاری از دستگاه ها از جمله شهرداری تهران و... پای کار درمان آمده اند اما هنوز هم تامین منابع مالی مورد نیاز بخش سلامت و ستاد مدیریت کرونا یکی از مهم ترین دغدغه های امروز مدیریت کرونا است که رفع این دغدغه نیازمند همراهی همه دستگاه ها در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی شان است.

 

خداکرمی با بیان اینکه در نامه اخیرم خطاب به دکتر زالی پیشنهاد دادم با کمک مجلس بخشی از بودجه فرهنگی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ... به ستاد ملی کرونا اختصاص  داده شود، گفت: عمده سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بودجه های زیادی را در نظر می گیرند  که پیشنهاد شد بودجه این نهادها تا انتهای شهریور ماه یعنی ۵۰ درصد این بودجه از سازمانها کسر و در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گیرد.

 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی مختلف می توانند بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای رفع دغدغه تامین منابع مالی کادر پزشکی، صرف کنند، افزود: هنوز مشخص نیست این کرونا ویروس تا به چه زمانی میهمان ما است و هنوز کسی نمی داند کشورمان تا به چه زمانی درگیر تبعات ناشی از این اپیدمی است و به همین دلیل باید برنامه ریزی منسجم و سریعتری داشته باشیم تا بتوانیم با همدلی و همراهی این بیماری را شکست دهیم.

 

خداکرمی با بیان اینکه برای اخذ ۵۰ درصد بودجه فرهنگی سازمانها و نهادهای دولتی و ... نیازمند مصوبه و همراهی مجلس هستیم که قطعا آنها نیز با قید فوریت این مهم را تصویب می کنند، افزود: سفرهای نوروزی  عده ای هم وطنان آن هم در این شرایط نشان میدهد که ما نیازمند مشارکت عمومی بیشتری هستیم و لازم است دستگاه‌های فرهنگی بعد از شسکت کرونا ویروس، نقش پررنگ تری درافزایش سطح سواد سلامت مردم ایفا کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: