• پنج شنبه ٢٩ اسفند ١٣٩٨-٠٨:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٤٠
رییس ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در گفت و گو با مهر خبر داد:

حفاظت از ساکنان کوره‌های آجرپزی در برابر کرونا؛ از تب‌سنجی تا توزیع اقلام بهداشتی

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران از ارائه بسته‌های بهداشتی و آموزشی و برای پیشگیری و افزایش آگاهی پیرامون کرونا در میان ساکنان کوره‌های آجرپزی جنوب تهران خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری رییس ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در گفت و گو با مهر از ارائه بسته‌های بهداشتی و آموزشی و برای پیشگیری و افزایش آگاهی پیرامون کرونا در میان ساکنان کوره‌های آجرپزی جنوب تهران خبر داد.

 

حجت نظری گفت: از زمان شیوع کرونا یکی از اهداف و اولویت‌های ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران استفاده از ظرفیت و توان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با این ویروس بود و خوشبختانه شماری زیادی از تشکل‌ها و فعالان اجتماعی شهر تهران در این عرصه پیشگام شدند.

 

وی ادامه داد:‌در راستای همین اقدامات نیز فعالان سازمان‌های مردم نهاد در اقدامی داوطلبانه فعالیت‌هایی نظیر ضدعفونی معابر، تب‌سنجی، جمع آوری کمک‌های مردمی، توزیع اقلام بهداشتی و آموزشی و حتی تولید ماسک و گان و ... را آغاز کردند که این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

 

نظری با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای یکی از تاکیدات جدی به سمن‌ها برای مقابله با کرونا بود، گفت:‌حتی اخیرا نیز نماینده ویژه وزیر بهداشت گفت که در برخی از شهرهای کشور، تراکم موارد ابتلا به کرونا در مناطقی است که از نظر اقتصادی عمدتا افراد فقیر و پایین‌تر از متوسط در آنجا ساکن هستند. اینها جزو مواردی بود که باعث نگرانی زیاد در مورد وضعیت ساکنان این مناطق شده است.

 

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه یکی از مناطق پایتخت که نگرانی‌های زیادی در مورد آن وجود داشت، محدوده کوره‌های آجرپزی در جنوب شهر بود، اظهارکرد:‌ در همین راستا با مشارکت فعالان از جمعیت همیاران شهر، خیریه حضرت ابوالفضل، بنیاد مایا، زنان فرااندیش پارس، خیریه باران و موسسه نورا اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساکنان این مناطق شد و روز گذشته تعدادی از داوطلبان کمک‌های جمع آوری شده را در میان ساکنان توزیع کردند. همچنین گروه‌های داوطلب اقدام به تب‌سنجی و بررسی وضعیت سلامتی ساکنان در این منطقه کردند.

وی درباره اقلام توزیع شده نیز گفت: چندین گالن مایع ظرفشویی و دستشویی، ماسک، سبد کالا و ارزاق، پک‌های بهداشتی ویژه زنان، مخزن زباله و... از جمله اقلامی بود که در میان ساکنان این منطقه توزیع شد. همچنین گروهی از افراد نیز اقدام به ضدعفونی فضاهای عمومی و مشترک میان ساکنان این محدوده کردند.

 

نظری با بیان اینکه توزیع کنندگان این اقلام نیز قبل از ورود به منطقه تب‌سنجی شده و از دستکش و ماسک استفاده کردند، خاطرنشان کرد:‌همچنین شماری از فعالان اقدام به ازائه آموزش‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا درمیان ساکنان این مناطق کردند.

 

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه اقدامات سمن‌ها در ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت، گفـت: در خواست ما از شهروندان این است که برای کمک‌های خود به موسسات و تشکل‌های مورد تایید و دارای مجوز مراجعه کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: