• يکشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٨-١١:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٠٧٨
با پیشنهاد صدر اعظم نوری:

مراکز تجاری بزرگ موظف به پرداخت هزینه برای عارضه‌های ترافیکی‌شان شدند

رییس کمیسیون سلامت و میحط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد مال‌ها و مراکز تجاری بزرگ و پر تردد که عارضه‌های ترافیکی، آلودگی هوا و روحی و روانی برای شهروندان ایجاد می‌کنند موظف به پرداخت هزینه برای پارک حاشیه ای شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری درجریان بررسی لایحه عوارض پارک حاشیه‌ای در یکصدو نودو پنجمین جلسه شورا پیشنهاد داد که مال‌ها و مراکز تجاری بزرگ و پر تردد که عارضه‌های ترافیکی، آلودگی هوا و روحی و روانی برای شهروندان ایجاد می‌کنند موظف شوند تا براساس آیین‌نامه‌ای که در شورا به تصویب می‌رسد هزینه پرداخت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این موضوع با مسئولیت اجتماعی هر یک از ما به عنوان شهروند مرتبط است.

در نهایت این پیشنهاد با ۱۷ رای به تصویب رسید.
زهرا صدراعظم نوری در ادامه بررسی لایحه عوارض نرخ ورودی پارکینگ‌ها نیز پیشنهاد داد: به جای آنکه در اين لایحه ذکر شود که شهرداری تهران «موظف است»به کمک به پلیس راهور از محل درآمدهای حاصل از نرخ ورود به پارکینگ «مجاز است»ذکر شود تا برای شهرداری در هر شرایطی الزام ایجاد نکند.

همچين در ادامه نوري در موافقت با پيشنهاد بهاره آروين مبني بر كمك ٥درصدي از محل درآمدهاي پارك حاشيه‌ای به همه بازیگران ناظر بر اجرای آن نه فقط پلیس راهور گفت:باید به شهرداری در اختصاص این ۵درصد اعتماد کنیم و به جای آن گزارش سه یا شش ماهه از شهرداری بخواهیم.

در نهایت هر دو پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

خبر: 5-195

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: