• سه شنبه ١٠ دی ١٣٩٨-١٤:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٢٨
محسن هاشمی در دیدار با خانواده و مسئولان بنیاد حقوقی بهمن کشاروز مطرح کرد:

جامعه حقوقی مسایل عمومی جامعه را بصورت تخصصی طرح کنند، نهادهای مسئول نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند

خانواده و مسئولان بنیاد حقوقی بهمن کشاورز جهت قدردانی از اقدام شورای شهر تهران در نامگذاری خیابانی به نام بهمن کشاورز با رییس و نایب رییس شورای شهر دیدار کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در دیدار خانواده خانواده و مسئولان بنیاد حقوقی بهمن کشاورز جهت قدردانی از اقدام شورای شهر تهران در نامگذاری خیابانی به نام بهمن کشاورز  ضمن تجلیل از خدمات علمی و مدنی مرحوم کشاورز به جامعه حقوقی ایران گفت: بهمن کشاورز، یکی از شخصیت های برجسته کشور بود، علم آموزی سه مرحله دارد، نخست مطالعه وتحصیل، دوم پژوهش و صاحب نظر شدن و سوم بکارگیری علم، وباید در مورد ایشان بگوییم که هم حقوق خوان بود، هم حقوق دان و هم عامل به علم حقوق.

وی افزود: از ایشان هم کتب حقوقی کاربردی متعددی به جا مانده است و هم در زمینه وکالت پرونده های شاخصی را به سرانجام رساند و هم در کانون وکلا، مدیریت ومسئولیت را در دوره ای که برای جامعه حقوقی کشور سخت بود، برعهده داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کانون وکلا یکی از مهمترین بخش جامعه مدنی است که در مثلث حاکمیت و ملت، نقش تعاملی و دفاع از حقوق اساسی و حقوق عمومی را برعهده دارد گفت: به همین علت کانون وکلا همواره مورد توجه و زیر فشار بوده است.

محسن هاشمی گفت: از تشکل های حقوقی نظیر خانه کشاورز انتظار می رود که نقشی فراصنفی داشته باشند، یعنی تنها بعنوان نهاد صنفی وکلا و حقوق دانان عمل نکنند، بلکه به نوعی مدافع حقوق عامه در جامعه باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان انتظار دارند تشکلهای حقوقی بصورت تخصصی حقوق اجتماعی و حقوق عمومی را پیگیری کنند، بطور نمونه در همین موضوع آلودگی هوا، بدیهی ترین حق یک انسان که نفس کشیدن است به نوعی نقض می شود و هزاران نفر بدلیل آلودگی هوا آسیب می بینند اما فقط در رسانه ها و محافل عمومی بصورت مناسبتی به آن پرداخته می شود. در حالیکه جامعه مدنی می تواند به نمایندگی از شهروندان این موضوع را پیگیری کند که چرا هوا آلوده شده، چرا سیستم حمل ونقل عمومی توسعه نیافته و چرا باغات وفضای سبز از بین رفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: اگر جامعه حقوقی مسایل  عمومی جامعه را بصورت تخصصی طرح کنند، نهادهای مسئول مانند دولت، مجلس و مدیریت شهری نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند وقوه قضاییه هم نسبت به ابعاد واهمیت آن اشراف پیدا می کند.

هاشمی ادامه داد: در فرهنگ امروز جامعه ما، اگر مدیری تصمیمی بگیرد که ماهیتی درست دارد اما بدلیل مسایل بورکراتیک مجوز ندارد بعنوان متخلف مورد پیگرد قرار می گیرد اما اگر با محافظه کاری و نپذیرفتن مسئولیت، تصمیم لازم را نگیرد و آسیبهای جدی به بیت المال و حقوق عمومی از بی تصمیمی و بی عملی وارد شود، مورد مواخذه قرار نمی گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: در حالیکه در فرهنگ دینی و اخلاق و مدیریت علمی، مدیران هم برای کرده هایشان باید پاسخگو باشند و هم برای ناکرده هایشان و وظایفی که بدلیل قصور یا تقصیر آنها بر زمین مانده است و امیدواریم دستگاههای نظارتی براساس بستری علمی وتبیینی  که تشکلهای حقوقی فراهم می آورند، بجای برخوردهای صوری، به شکل عمیق به مسایل جامعه وارد شوند و مدیران را به سمت مسئولیت پذیری سوق دهند نه به سمت محافظه کاری.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: