• دوشنبه ٢٢ مهر ١٣٩٨-١١:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٥٢٦
محمد علیخانی بیان داشت؛

شهرداری همه توان خود در حمل و نقل عمومی را به کار گرفته است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال در زمان بازگشایی مدارس ترافیک روانی در شهر حاکم بود اما این در سایه به کار گیری تمام ظرفیت و توان شهرداری در حمل و نقل عمومی میسر شد و اگر دولت به وظایف قانونی خود عمل نکند قطعا در سال آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران هر ساله با نواختن زنگ بازگشایی مدارس ترافیک در شهر تهران خود نمایی می کند و هیمنه اش بر شهر سایه می افکند. با این وجود امسال نیز همچون دو سال قبل به لطف اقدامات مدیریت شهری شاهد ترافیک روانی در زمان بازگشایی مدارس بودیم و این در حالی است که به اعتقاد رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران این تمام توان شهرداری بود و بدون تخصیص اعتبارات قانونی از سوی دولت قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

 اگر دولت به وظایف خود عمل نکند قطعا مشکلات جدی در حمل و نقل عمومی به وجود خواهد آمد

محمد علیخانی در این ارتباط گفت: حل معضل ترافیک و آلودگی هوا دو اولویت اصلی مردم شهر تهران است و مدیریت شهری در دوره پنجم نیز این دو موضوع را در اولویت خود قرار داده و همانطور که مشاهده شد در زمان بازگشایی مدارس با هماهنگی دستگاه های مسئول و ذیربط به ویژه پلیس و به کار گیری ظرفیت حداکثری ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد ترافیک روانی در پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: اما باید این نکته را در نظر داشت که شهرداری تمامی توان خود را به کار گرفته و بیش از این با امکانات محدودی که در اختیار است نمی توان سرویس دهی کرد لذا دولت می بایست هر چه سریعتر در عمل به مصوبات قانونی مجلس و تخصیص اعتبارات مورد نیاز مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی  اقدام کند.

علیخانی در ادامه از دیگر اقدامات مدیریت شهری در بحث بازگشایی مدارس سخن گفت و افزود: ساماندهی سرویس مدارس و ایمن سازی آن یکی از موارد مهمی بود که در زمان بازگشایی مدارس محقق شد.

علیخانی گفت: با همکاری  سازمان تاکسیرانی(به نمایندگی از شهرداری تهران)، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش خوشبختانه سرویس مدارس قانونمند و ضابطه مند شدند  و شرایط ایمنی بر این خودروها حاکم شد. همه خودورهای سرویس مدارس ملزم شدند در سامانه ثبت نام کنند و بارکد بگیرند و از این طریق والدین می توانند از هویت راننده خودرو و صلاحیت وی آگاه باشند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ادامه داد: رایگان بودن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان اقدام دیگری بود که در زمان بازگشایی مدارس اتفاق افتاد و برای تشویق این قشر به استفاده از حمل و نقل عمومی، تخفیف 50 درصدی برای استفاده از حمل و نقل عمومی(مترو و اتوبوس) در طول ایام سال در نظر گرفته شده است.

 

اعتبار 22 میلیارد تومانی برای جابجایی رایگان  دانش آموزان معلول و استثنایی

 علیخانی گفت: اقدام دیگر ما تخصیص اعتبار 14 میلیارد تومانی به سازمان تاکسیرانی و 8 میلیارد تومانی به سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی رایگان دانش آموزان استثنایی و دانش آموزان ویلچری بود که این مهم نیز محقق شد.

علیخانی تصریح کرد: ما در حدود 800 دانش آموز ویلچری داریم که با اعتبار اختصاص داده شده به سازمان اتوبوسرانی حمل و نقل این دانش آمزوان رایگان انجام می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: