• شنبه ٢٠ مهر ١٣٩٨-٠٩:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٤٣٤
در سومین نشست TOD پهنه های حمل و نقلی صورت گرفت؛

رونمایی از دستور العمل خیابان کامل شهر تهران/ پهنه حمل و نقلی به پهنه های طرح تفصیلی تهران اضافه خواهد شد

در سومین نشست TOD پهنه های حمل و نقلی از دستور العمل خیابان کامل شهر تهران و کتاب TOD استاندرد رونمایی شد و بر اساس اعلام ریاست شورا مقرر شد پهنه حمل و نقلی یا T به پهنه های طرح تفصیلی شهر تهران اضافه شو

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سومین نشست تی او دی با عنوان پهنه های حمل و نقلی با حضور محسن هاشمی ریاست شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، شهربانو امانی رییس کمیته حمل و نقل و کمیته تی او دی شورا، بهاره آروین رییس کمیته شهر هوشمند شورا، زهرا نژاد بهرام رییس کمیته شهر سازی شورا، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و جمعی از مدیران و متخصصان حوزه حمل و نقل و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست بر اساس اعلام ریاست شورا مقرر شد پهنه حمل و نقلی ( T ) به  پهنه های طرح تفصیلی شهر تهران اضافه شود تا زین پس پهنه های حمل و نقلی و ایجاد کریدور های حمل ونقلی نیز مورد توجه قرار گیرد.

بر طبق سخنان محسن هاشمی ریاست شورا در سالهای گذشته افزایش تراکم نا متوازن در تهران صورت گرفت بدین صورت که در صورت در دسترس نبودن حمل و نقل عمومی،  تراکم تا 30 طبقه هم داده شد و این امر یکی از دلایل تشدید ترافیک و گره کور این معضل در پایتخت شد.

بر این اساس با اضافه شدن پهنه T می توان امید داشت ایجاد کریدور های حمل و نقلی با در نظر گرفتن ارزش سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران منجر به توسعه حمل و نقل عمومی و  حل مشکل ترافیک  شود.

 در این نشست همچنین از دستور العمل خیابان کامل شهر تهران و کتاب TOD استاندارد توسط رییس شورا و شهردار تهران رونمایی شد تا مبنایی بر اقدامات کمیته TOD  باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: