• يکشنبه ١٤ مهر ١٣٩٨-٠٨:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٣٤٤
حسینی میلانی مطرح کرد:

حقابه پارک چیتگر نباید مخدوش شود/ تاکید بر استفاده از پساب و تغییر الگوی کشت برای جبران کم‌آبی پارک چیتگر

حسینی میلانی تاکید کرد: استفاده از پساب و تغییر الگوی کشت برای جبران کم‌آبی پارک چیتگر باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی ظهر امروز در پایان یکصد و شصت و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت آبرسانی به درختان پارک چیتگر گفت: دیروز پس از بازدیدی که از پارک چیتگر انجام شد، جلسه‌ای با نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، معاونت خدمات شهری، شهرداری منطقه ۲۲ و کارشناسان موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع برگزار شد.

وی بیان اینکه در آن جلسه، آخرین وضعیت از پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص حقآبه پارک چیتگر به شورا گزارش داده شد، اظهار داشت: در این جلسه گزارش شد که بدهی‌های شهرداری از طریق مطالباتش با شرکت آب و فاضلاب در حال تهاتر است. با پیگیری‌هایی هم که انجام شد آب مجدداً وصل شد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: تأکید شورا این است که حقابه پارک چیتگر که از دهه ۴۰ برقرار است و سند رسمی در این رابطه وجود دارد، نباید مخدوش و قطع شود.

حسینی میلانی با بیان اینکه شورا تاکید دارد میزان مصرف آب در پارک چیتگر برای آبیاری درختان باید بهینه و شبکه تحت فشار آبیاری تکمیل شوند، تصریح کرد: شبکه تحت فشار آبیاری در قسمت شرقی پارک چیتگر تقریبا به اتمام رسیده اما در قسمت غربی به دلیل مشکلات اعتباری این کار ناتمام مانده که باید در بودجه سال ۹۹ این مسئله باید دیده شود تا شبکه آبیاری تحت فشار در کل پارک‌ چیتگر تکمیل شود.

وی از اتصال مجدد آب پارک چیتگر برای آبیاری درختان خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون حقابه وصل شده ولی نیاز آبی پارک چیتگر بیشتر از این مقدار است. آبدهی چاه‌های داخل پارک نیز به دلیل افزایش مصرف دچار افت شده و پارک با کمبود آب روبروست.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: ما تلاش می‌کنیم با استفاده از پساب و تغییر الگوی کشت این کمبود آبی را جبران کنیم.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه هر پارک باید طرح جامعی داشته باشد، ابراز داشت: در این طرح جامع باید مشخص باشد در پنج سال آینده چه فعالیت و برنامه‌ای برای ان پارک دارد. از شهرداری منطقه ۲۲ هم خواسته شده سند جامع پارک چیتگر را به شورا بفرستد تا برنامه آنها درباره نحوه آبرسانی و تغییر الگوی کشت مشخص شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: