• يکشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٨-١٣:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٨٠
زهرا صدر اعظم نوری: 13-172

ضرورت تسریع در جابه جایی تیرهای قدیمی برق/آب مایه حیات و ممات فضای سبز شهر تهران است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به جایگذاری تیر‌های برق در بافت فرسوده تاکید کرد: یکی از مشکلات مناطق فرسوده پایتخت تاخیر در جابه‌جایی تیر‌های برق است که موجب نارضایتی بین شهروندان می‌شود. از وزارت نیرو می‌خواهیم در این حوزه اقدام عاجل انجام دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بعد از صحبت‌های رضا اردکانیان، وزير نيرو در صحن علني شورا با اشاره به  این نکته که آلودگی هوا و ترافیک در صدر مشکلات شهروندان تهرانی قرار دارد، گفت: برکسی پوشیده نیست که فضای سبز چه تاثیر شگرفی بر کاهش آلودگی هوا و تولید اکسیژن دارد. اگر فضای سبز مطلوب در سطح شهر تهران وجود داشته باشد کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند و شهر برای شهروندان دلنشین ‌تر می‌شود. آب نیز مایه حیات و ممات فضای سبز است و اگر به گیاه نرسد نابود می‌شود.

 

او با بیان اینکه قطعا باید منابع آب با مدیریت درست مصرف شود، اضافه کرد: اما در کنار آن باید با روش‌های جایگزین مثل پساب فضای سبز شهر حفظ شود. امروز نگهداری اراضی مشجر برای شهر تهران موضوع بسیار حیاتی است و وزارت نیرو به همراه سایر ارگان‌ها باید برنامه جدی برای این موضوع داشته باشد.  شورا و شهرداری هم در اینباره اقدامات زیادی انجام داده و آمادگی دارند که به سایرارگان‌ها ار جمله وزارت نیرو کمک کنند.

 

نوری با اشاره به تبصره 9 مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب،گفت: شورای پنجم در اردیبهشت ماه 98 در این تبصره مقرر کرد که ؛ شهرداری تهران با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه توافقنامه مشترک برای اختصاص بخشی از منابع مالی حاصل از اجرای این مصوبه در راستای تامین آب شرب ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی، تامین آب و نصب تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق شهر تهران به ویژه حریق پس از زلزله، تامین پساب برای آبیاری فضای سبز و مدل مالی احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مناطق 4و 22 شهرداری و شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه 22 با استفاده از اختیارات ناشی از تبصره سوم قانون «ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری» و ماده 7 دستورالعمل تعرفه آب و فاضلاب مصوب شورای اقتصاد  را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. به نحوی که در مدل‌های مالی فی مابین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران درآمد ناشی از محل تبصره سوم قانون مذکر به عنوان آورده مدیریت شهری تهران لحاظ شود.

 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت تکمیل شبکه آب و فاضلاب شهر تهران گفت: دوستان ما در وزارت نیرو خیلی زحمت می‌کشند اما زمانی که مسئله خودشان حل می‌شود دیگر آنچنان که باید به مسئله ما توجه نمی‌کنند. ما با سختی تبصره 3 را در صحن شورا تصویب کردیم زیرا نگاهمان بخشی نیست و معتقدیم نفع آن برای همه شهروندان است، در نتیجه انتظار داریم در حوزه  تصفیه خانه و تکمیل شبکه فاضلاب اقدامات خوبی انجام شود. 

 

نوری گفت: به خاطر دارم که از دهه 70 شهرداری تهران با شرکت آب و فاضلاب برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر تهران تعامل داشته است اما هنوز 30 درصد این شبکه احداث نشده است. کامل شدن شبکه فاضلاب از جهت مشکلات محیط زیستی برای ما حیاتی است.

 

صدراعظم نوری با اشاره به مشکلات آب بوستان چیتگر گفت: از دهه 40 حق آبه بوستان چیتگر لحاظ شده اما در سال‌های اخیر به دلیل بدهی‌های فی مابین شهرداری و شرکت آبفا، آب بر روی درختان چیتگر بسته شده و  مشکلات زیادی برای درختان ایجاد کرده است. البته مشکلات پارک چیتگر مربوط به این دوره نیست و 90 هکتار این بوستان طی سنوات و در اثربی توجهی نابود شده است. انتظار داریم که در حوزه حفاظت از درختان وزارت نیرو تسهیل گر باشد.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به جایگذاری تیر‌های برق در بافت فرسوده تاکید کرد: یکی از مشکلات مناطق فرسوده پایتخت تاخیر در جابه‌جایی تیر‌های برق است که موجب نارضایتی بین شهروندان می‌شود. از وزارت نیرو می‌خواهیم در این حوزه اقدام عاجل انجام دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: