• يکشنبه ١٠ شهريور ١٣٩٨-١٦:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٩٢٣
حسینی میلانی پیشنهاد داد:

میراث طبیعی؛ یکی از محورهای جشنواره پژوهشی تهران

آیین تقدیر از استاد داود محمدی‌فر به همت ماهنامه بخارا و انجمن کوهنوردان ایران در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.






به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی، عضو و رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در این آیین، به نمایندگی از شورای شهر تهران از مقام شامخ استاد داود محمدی‌فر و جایگاه برجسته او در تولید دانش کوهنوردی تقدیر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تجلیل از مفاخر محیط زیستی همچون استاد محمدی‌فر و لزوم جبران کم‌کاری‌های قبلی نهادهای مسئول در این خصوص گفت: انتشار ۳۰ جلد کتاب در حوزه کوهنوردی توسط استاد محمدی‌فر، گامی بزرگ در جهت علمی‌کردن ورزش کوهنوردی است که ماندگار خواهد بود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از سوی دیگر توجه ایشان به عمومی‌سازی ورزش کوهنوردی از طریق تالیف کتاب‌های کوهستان برای کودکان و نوجوانان از جمله اقدامات تحسین‌برانگیز استاد محمدی‌فر است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اهمیت تلاش‌های استاد در تالیف کتاب دایره‌المعارف کوه دماوند جهت ثبت ملی بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: ادبیات کوهستان نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفاظت دارد و باید طرح‌های پژوهشی درباره طبیعت کوهستان مورد حمایت قرار گیرد و در این رابطه می‌توان میراث طبیعی را به عنوان یکی از محورهای جشنواره پژوهشی تهران مطرح کرد.

حسینی میلانی با اشاره به کمبودهای رسانه‌ای در حوزه ورزش‌های کوهستانی تصریح کرد: برای عمومی‌سازی فرهنگ حفاطت از کوهستان فضای مجازی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد. کوه‌های مهم در جهان همگی وبسایت‌های خاص دارند که ارزش‌های کوهنوردی میراثی و طبیعی را به خوبی معرفی کرده و فضای تعاملی برای حفاظت را فراهم می‌سازند. برای کوه‌های البرز هم باید با بهره‌گیری از آثار ارزشمند استاد این عمومی‌سازی را انجام داد و این کار زمینه انتقال دانش بین نسلی را فراهم می‌سازد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: